Kort na de lancering van de nieuwe iPhone 5 van Apple liet Samsung niets aan duildelijkheid over. In een grote advertentie werd de iPhone vergeleken met de Samsung Galaxy S3. De vergelijking, niet helemaal zuiver maar toch, liet zien dat de Galaxy een ‘betere’ smartphone was.
Samsung gaf daarna nog een extra zetje in een video met wachtende mensen voor een Apple store. Dat laatste thema heeft ook Nokia geinspireerd in het maken van een video. In een animatie vergelijkt het Finse bedrijf de iPhone 5 met haar Nokia Lumia 920, hun flagship windows 8 smartphone die later dit jaar op de markt komt.
Nokia steekt duidelijk de draak met de witte en zwarte iPhone. De Lumia 920 is straks verkrijgbaar in o.a. Lambo(rghini) geel, (Ferrari) rood, grijs, wit en zwart op. Met een gekleurde Nokia in je handen val ja daarnaast veel meer op. Wat de impact van dit soort campagnes is op de aanschaf van een nieuwe smartphone is moeilijk te meten. Duidelijk is dat de grote toestelleveranciers zich ondanks hun eigen toestellen in campagnes ook richten op het succes van de Apple’s iPhone.