De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Nederland is een nieuwe mobile event rijker. Onder de naam Mobile First vond afgelopen dinsdag het eerste event plaats. Meer dan 50 mensen zagen presentaties van TNS-NIPO, Wakoopa, Ex Machina en Mediasynced en genoten daarna van een netwerkborrel.
Mobile First is een nieuw invite-only evenement gestart door Mobylizr (www.mobylizr.com), Telegraaf Media groep en Hyves. Het richt zich op merkvertegenwoordigers en business managers. Een combinatie van cijfers en cases uit de praktijk is de basis voor elk event. Daarbij wordt er per sessie een onderdeel uit het mobiele spectrum genomen. Voor deze sessie was second screen als thema gekozen.
Het event is bedoeld ter inspiratie maar meer nog voor het ondersteunen van merken bij het integreren van mobiel in hun bedrijf vandaag en morgen. Vanuit TNS-NIPO presenteerde Wally Tas verschillende meer dan interessante cijfers en trends naar aanleiding van ondermeer het Mobile360 onderzoek. Zo blijkt dat Nederland voorop loopt in Europa als het gaat over smartphone en tablet adoptie.
Na TNS-NIPO onderdeel bracht Marilou de Haan van Wakoopa interessante insights in de complexiteit van gedegen “passive measurement” onderzoek op het web en met name smartphones. De cijfers van een eerste pilot werden gedeeld en een test dashboard met inzichten gaf aan hoe diepgaand de kennis is die Wakoopa verzameld. In de komende events zullen meerdere onderdelen uit de huidige pilots worden gedeeld.
Tijdens de pauze kregen de bezoekers een sneak preview van de nieuwe Telegraaf HD iPad app. Deze app is nog niet in de appstore te vinden en wordt dan ook pas in de komende weken officieel gelanceerd. Speciaal voor Mobile First bezoekers was hij nu al even te bekijken/gebruiken.
Als derde spreker bracht Jeroen Elfferich namens Ex Machina een sterke presentatie met zowel learnings, cijfers als actuele cases van o.a. “The Voice of Holland” maar ook de politieke debatten. Er kwam onder andere naar voren dat de uitslag berekening van de verkiezingen van Ex Machina accurater waren dan die van Maurice de Hond.
Afsluitend was er nog een primeur te melden. Mark van de Crommert presenteerde namens Remote.ly een nieuwe initiatief genaamd “Mediasynced”. Een nieuw Real time bidding (RTB) advertentie ontwikkeling die op mobiel en social vlak veel impact zal hebben in combinatie met de traditionele TV commercials. Helaas worden details over deze nieuwe ontwikkeling nog niet breed gedeeld. De officiele launch van deze nieuwe techniek staat vooralsnog gepland voor oktober.
Met Mobile First is Nederland een nieuwe event rijker. Wil je ook een uitnodiging ontvangen voor dit event? Mail dan naar info at mobilefirst punt nl of neem contact op met Mark de Kock.