mobile06.06.2012

Layar Creator brengt de kracht van interactieve print binnen ieders handbereik


Webgebaseerde applicatie blaast de uitgeverswereld nieuw leven in met digitale interactie in traditionele print.

Layar Creator brengt de kracht van interactieve print binnen ieders handbereik
Webgebaseerde applicatie blaast de uitgeverswereld nieuw leven in met digitale interactie in traditionele print

Layar, wereldwijd de grootste speler in mobiele verrijkte realiteit (augmented reality, AR), heeft diensdag 5 juni de Layar Creator gelanceerd. Dit is een self-service webapplicatie om gedrukte pagina’s te activeren met digitale content. De voorheen technisch complexe AR-technologie, is nu voor de gebruiker vereenvoudigd en dichterbij gebracht. Met de Layar Creator kan men nu snel en eenvoudig pagina’s die eerst statisch waren tot leven brengen met video’s, links en “Koop”-knoppen, die lezers met hun smartphone kunnen bekijken. 

In enkele seconden kan iedereen afbeeldingen of PDF’s uploaden en een onbeperkt aantal digitale knoppen naar deze pagina’s slepen en ze publiceren op het Layar-platform. Als lezers de interactief gemaakte pagina’s bekijken met de Layar-app, dan verschijnen deze knoppen in de smartphone bovenop de pagina.

Het was zo eenvoudig was om de Layar Creator voor ons tijdschrift te gebruiken, geweldig gewoon“, zegt Monique van Beekhoven, webredacteur voor het tijdschrift vtwonen van Sanoma Media. Met behulp van hun smartphones kunnen lezers direct artikelen in het tijdschrift bestellen door te klikken op de “Koop”-knoppen die door Monique zelf met de Layar Creator op de pagina’s zijn gezet. “Ik geloof echt dat iedereen dit kan!

layar-creator-brengt-de-kracht-van-inter.jpg
layar-creator-brengt-de-kracht-van-inter.jpg
  • Eenvoudig in gebruik – De Layar Creator is door de ‘drag and drop’ functionaliteit makkelijk en intuïtief – het interactief maken van print kan niet eenvoudiger.
  • Naadloze integratie – Er hoeft geen software te worden geïnstalleerd en er zijn geen beperkende watermerken of QR-codes nodig. Daardoor heeft de Layar Creator slechts zeer beperkte impact heeft op het publicatieproces.
  • Rendabel – Door prepaid pakketprijzen en gratis opties die worden ondersteund door advertenties is de Layar Creator betaalbaar voor ieder budget. En tot 1 augustus is het gebruik helemaal gratis.

De markt voor print gaat niet weg en zal altijd blijven bestaan“, zegt Raimo van der Klein, CEO van Layar. “Met de introductie van de Layar Creator en interactieve print hebben we alle reden om het volste vertrouwen te hebben in een sterke toekomst voor traditionele print. Vandaag slaan we de handen ineen met uitgevers en bouwen we samen verder aan de toekomst“.

Over Layar
Layar verbindt ons digitale leven met de fysieke wereld. De Layar app, beschikbaar voor iPhone en Android, heeft meer dan 20 miljoen downloads en 3 miljoen maandelijkse gebruikers en is daarmee wereldmarktleider in mobiele augmented reality.

Layar is opgericht in juni 2009 en is gevestigd in Amsterdam, Nederland. U kunt het volledige persbericht, inclusief citaten, screenshots, video’s en nog meer bekijken op http://www.layar.com

Verder lezen over Augmented Reality

Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten

De nieuwe, high end mixed reality-headset Apple Vision Pro komt er bijna aan. In februari verschijnt het apparaat, dat nu in productie is gegaan. Dat stelt Ming-Chi Kuo, een expert op het gebied van tech.

gadgets26.12.2023

Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

​Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers

Snapchat is niet alleen een geliefd social medium vanwege zijn verdwijnende berichten en Bitmoji: het is extreem goed in het maken van augmented reality-filters. Of eigenlijk Lenses, want Snapchat noemt een filter een le...

social media09.11.2023

​Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers

Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat

De Stones denken nog altijd niet aan stoppen. De mannen zijn al in, of tegen, de 80 maar brachten enkele weken geleden voor het eerst in achttien jaar nog een nieuw album uit, Hackney Diamonds. Niet meer met de vaste dru...

Entertainment08.11.2023

Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat

Snapchat geeft nieuwe kijk op de Egyptische oudheden van het Louvre

Snap's AR Studio en het Musée du Louvre onthullen "Egypt Augmented", een reeks innovatieve en educatieve augmented reality-ervaringen met technologie van Snap op de afdeling Egyptische Oudheden en in de Cour Carré van...

mobile19.10.2023

Snapchat geeft nieuwe kijk op de Egyptische oudheden van het Louvre

dankzij augmented reality
Meta slankt de AR-bril voor consumenten flink af

Als je je nog geen zorgen maakte om de toekomst van het metaverse, dan zou je daar nu wel eens mee kunnen beginnen. Hoewel we veel hoop hadden voor het metaverse, lijken de grote voorvaderen van deze nieuwe virtuele were...

gadgets20.07.2023

Meta slankt de AR-bril voor consumenten flink af

Coldplay zet nieuwe mobiele app in tijdens wereldtour

Coldplay maakt sinds de start van hun ‘Music of the Spheres World Tour’ in maart van dit jaar gebruik van een speciale, mobiele app. Ook in Nederland wordt de app ingezet voor hun vier concerten op 15, 16, 18 en 19 j...

mobile12.07.2023

Coldplay zet nieuwe mobiele app in tijdens wereldtour

Waarom je Apple Vision Pro niet zomaar kunt kopen

Apple gaat in zijn winkels speciale gedeeltes inrichten voor de Apple Vision Pro. Het idee is dat je niet alleen kunt proberen wat het apparaat kan, maar je ook kunt aanmeten welke hoofdband het beste bij je past.

gadgets07.07.2023

Waarom je Apple Vision Pro niet zomaar kunt kopen

Verder lezen over Layar

In samenwerking met Layar is de eerste interactieve Playboy beschikbaar

Layar heeft vandaag bekend gemaakt dat ook de Playboy zijn meest recente uitgave verrijkt heeft met digitale content. Met de verkiezing van Playmate van het Jaar voor de deur een mooie gelegenheid om deze 'nieuwe techn...

Online05.02.2013

In samenwerking met Layar is de eerste interactieve Playboy beschikbaar

Mobiele inspirator: Raimo van der Klein [interview]

Raimo is een passievolle man met hart voor mobiel. Vanuit zijn werk voor KPN en Nokia groeide hij door via mede-initiator van Mobile Monday Amsterdam naar zelfstandig ondernemerschap. De meesten kennen hem als CEO van zi...

mobile08.01.2013

Mobiele inspirator: Raimo van der Klein [interview]

Layar app richting 1 miljoen downloads per maand

Vandaag is in Amsterdam, Layar's “Activeer Print” seminar, waar media en mensen van de uitgeverswereld aanwezig zijn om meer te leren over Layar en interactive print. CEO, Quintin Schevernels, deelde wat interessa...

mobile11.07.2012

Layar app richting 1 miljoen downloads per maand

Bol.com gaat samenwerking aan met Layar

Bol.com heeft deze week bekend gemaakt een volgende stap in online winkelen te maken met de introductie van een eigen layer in de bestaande Layar-app. Hierdoor zijn nu al 25.000 boeken, dvd’s en Blu-ray’s te bestel...

Online15.06.2012

Bol.com gaat samenwerking aan met Layar

Layar en Vtwonen komen met mobiele commerciële innovatie

Het jaarlijkse extra vtwonen tijdschrift Magalogue maakt dit jaar voor het eerst de koppeling met mobiel. Door een Layar verrijking kunnen lezers met een iPhone of Android toestel vtwonen producten op hun mobiel bekijken...

mobile17.04.2012

Layar en Vtwonen komen met mobiele commerciële innovatie

Stripboek Eppo verrijkt met Layar technologie

Tijdens het druk bezochte 14e Senefelder Misset Seminar op 29 maart maakte Erik Ernens, commercieel directeur van Senefelder Misset, bekend te gaan samenwerken met Layar op het gebied van Augmented Reality. Senefelder Mi...

Online02.04.2012

Stripboek Eppo verrijkt met Layar technologie

PostNL maakt papier interactief met Layar

"Er is post!" is een van de grootste uitgaves die wordt verspreid in Nederland. Dit voorjaarsnummer, met een oplage van 6 miljoen, staat in het teken van "contact". In dit nummer zijn er voor de lezer digitale extras toe...

Online27.03.2012

PostNL maakt papier interactief met Layar

Layar Vision breekijzer voor M-Commerce?

Deze week is de week van de waarheid voor Amerikaanse retailers waar de omzetten op Black Friday het jaar kunnen maken of breken. De New York Times publiceerde in dat verband afgelopen week een aantal cijfers van IBM ove...

mobile23.11.2011

Layar Vision breekijzer voor M-Commerce?