Mobile11.02.2012

comScore: “2012 wordt het jaar van de mobiele retail“


comscore-2012-wordt-het-jaar-van-de-mobi.jpg
comscore-2012-wordt-het-jaar-van-de-mobi.jpg

Uit een nieuw onderzoek van marktonderzoeksbureau comScore in samenwerking met Telefonica Germany blijkt dat het aantal mobiele shoppers in één jaar tijd met 85% steeg in de EU 5-landen (Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje). Momenteel zijn al 42,2% van alle mobiele telefoons in deze vijf landen “smartphones”. Ook tablets maken snel hun opgang gezien 6,6% van de gsm-gebruikers al over een tablet-pc beschikt waarmee hij/zij op internet kan.

Britten en Duitsers sterkste mobiele shoppers

In het comScore onderzoek in samenwerking met Telefonica Germany waarbij op zoek werd gegaan naar mobiel internetgebruik in vijf West-Europese landen bleek dat consumenten steeds meer gebruik maken van m-commerce oftewel shoppen via hun smartphone of tablet. Zo bezochten in oktober 2011 meer dan 13,6 miljoen consumenten een retail website via hun smartphone. Mobiel shoppen is stilaan aan het uitgroeien tot een van de sterkst groeiende mobiele internetactiviteiten naast het raadplegen van sociale media en opzoeken van informatie.

Momenteel is Duitsland de sterkte groeier waar het aantal mobiele shoppers met maar liefst 112% steeg in oktober 2011 in vergelijking met het jaar voordien. Al blijkt m-commerce nog het meest ingeburgerd in het Verenigd Koninkrijk waar 4,7 miljoen Britten liet blijken nu en dan hun smartphone of tablet te gebruiken om nieuwe producten aan te kopen.

M-commerce populairder bij jongere generatie

Verder toonde het onderzoek aan dat de intentie om mobiel te shoppen bij 18- tot 24-jarigen dubbel zo groot is als het gemiddelde, terwijl 75% van de consumenten tussen 25 en 34 jaar meer shopt via zijn smartphone en/of tablet dan de gemiddelde gsm-gebruiker. Ten slotte is er een duidelijk verschil tussen mannen en vrouwen, zo winkelen mannen 25% meer mobiel, terwijl vrouwen 25% minder dan gemiddeld mobiel shoppen. 

Studie: “How smartphones and tablets are shifting media consumption”
 

Carl Vanormelingen

Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd door consumer technologie en sinds zijn eerste job bij Produpress (uitgever auto magazines) ook door de automobielindustrie. In zijn studententijd schreef hij geregeld voor BelgianCowboys, nu blogt hij sporadisch op DutchCowboys.nl

...

Verder lezen over M-commerce

In 2014 verwachten we €730 miljoen via mobiel te besteden

Nederlanders besteden 12 cent van iedere euro die ze online uitgeven via de smartphone of tablet. Zo blijkt uit een onderzoek gehouden in opdracht van ActiePagina.nl, onderdeel van RetailMeNot. Het onderzoek, dat is uitg...

Mobile15.04.2014

In 2014 verwachten we €730 miljoen via mobiel te besteden

Retail en internet: wat staat ons nog te wachten?

Direct na het bericht vorige maand dat we uit de recessie gekomen waren, kwam het CBS met haar cijfers over het derde kwartaal. Het gaat nog steeds slecht in detailhandel, met een omzet die 2% lager dan in dezelfde perio...

Mobile27.11.2013

Retail en internet: wat staat ons nog te wachten?

2,3 miljoen Nederlanders doen online aankoop via smartphone en/of tablet

De totale m-commerce omzet in de eerste helft van 2013 bedraagt €550 miljoen. Een stijging van +67% ten opzichte van de tweede helft van 2012. De omzet via smartphone en tablet bedraagt inmiddels 11% van de totale e-co...

Online28.10.2013

2,3 miljoen Nederlanders doen online aankoop via smartphone en/of tablet

Registreren voor Mobile Pioneers nu mogelijk

Op woensdag 6 november organiseert Shareforce voor de 4e keer het Mobile Pioneers event. De kennis sessie wordt dit keer gehouden in de Vertrekhal te Rotterdam. Mobile Pioneers is een evenement voor beslissers en marke...

Mobile02.10.2013

Registreren voor Mobile Pioneers nu mogelijk

Nederlandse m-commerce markt is in 2017 gestegen tot 1,1 miljard euro

Webwinkeliers kunnen hun omzet met 15% verhogen door producten of diensten ook via mobiel aan te bieden. Zo blijkt uit onderzoek dat Forrester Consulting in opdracht van PayPal heeft uitgevoerd naar de economische impact...

Mobile15.06.2013

Nederlandse m-commerce markt is in 2017 gestegen tot 1,1 miljard euro

Aantal mobiele kopers groeit met 73% naar 1,7 miljoen

Steeds meer Nederlanders ontdekken het gemak van online kopen met een smartphone of tablet. In Q2 van 2012 hebben 1,7 miljoen consumenten via internet een aankoop gedaan met een mobiel apparaat. Dat is een groei van het...

Mobile15.05.2013

Aantal mobiele kopers groeit met 73% naar 1,7 miljoen

Nederland koploper op gebied van m-commerce

Mobile shopping, ofwel m-commerce, verovert Nederland, zo is te concluderen uit de Zanox Mobile Performance Barometer. Daaruit blijkt dat het m-commerce aandeel van de geboekte omzet uit online sales in Nederland het laa...

Mobile12.02.2013

Nederland koploper op gebied van m-commerce

Mobiele inspirators: Maurice Jongerius [interview]

Online mobiel shoppen en API in 1 zin? Dan is er een grote kans dat de naam van Maurice Jongerius direct volgt. Hij is verantwoordelijk van het mobiele kanaal en de API ontwikkelingen binnen bol.com en daarmee een inspir...

Mobile10.12.2012

Mobiele inspirators: Maurice Jongerius [interview]

Verder lezen over Retail

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar