Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd door consumer technologie en sinds zijn eerste job bij Produpress (uitgever auto magazines) ook door de automobielindustrie. In zijn studententijd schreef hij geregeld voor BelgianCowboys, nu blogt hij sporadisch op DutchCowboys.nl
Uit een nieuw onderzoek van marktonderzoeksbureau comScore in samenwerking met Telefonica Germany blijkt dat het aantal mobiele shoppers in één jaar tijd met 85% steeg in de EU 5-landen (Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje). Momenteel zijn al 42,2% van alle mobiele telefoons in deze vijf landen “smartphones”. Ook tablets maken snel hun opgang gezien 6,6% van de gsm-gebruikers al over een tablet-pc beschikt waarmee hij/zij op internet kan.
Britten en Duitsers sterkste mobiele shoppers
In het comScore onderzoek in samenwerking met Telefonica Germany waarbij op zoek werd gegaan naar mobiel internetgebruik in vijf West-Europese landen bleek dat consumenten steeds meer gebruik maken van m-commerce oftewel shoppen via hun smartphone of tablet. Zo bezochten in oktober 2011 meer dan 13,6 miljoen consumenten een retail website via hun smartphone. Mobiel shoppen is stilaan aan het uitgroeien tot een van de sterkst groeiende mobiele internetactiviteiten naast het raadplegen van sociale media en opzoeken van informatie.
Momenteel is Duitsland de sterkte groeier waar het aantal mobiele shoppers met maar liefst 112% steeg in oktober 2011 in vergelijking met het jaar voordien. Al blijkt m-commerce nog het meest ingeburgerd in het Verenigd Koninkrijk waar 4,7 miljoen Britten liet blijken nu en dan hun smartphone of tablet te gebruiken om nieuwe producten aan te kopen.
M-commerce populairder bij jongere generatie
Verder toonde het onderzoek aan dat de intentie om mobiel te shoppen bij 18- tot 24-jarigen dubbel zo groot is als het gemiddelde, terwijl 75% van de consumenten tussen 25 en 34 jaar meer shopt via zijn smartphone en/of tablet dan de gemiddelde gsm-gebruiker. Ten slotte is er een duidelijk verschil tussen mannen en vrouwen, zo winkelen mannen 25% meer mobiel, terwijl vrouwen 25% minder dan gemiddeld mobiel shoppen.
Studie: “How smartphones and tablets are shifting media consumption”
Verder lezen over M-commerce
Mobile15.04.2014
In 2014 verwachten we €730 miljoen via mobiel te besteden
Mobile27.11.2013
Retail en internet: wat staat ons nog te wachten?
Online28.10.2013
2,3 miljoen Nederlanders doen online aankoop via smartphone en/of tablet
Mobile02.10.2013
Registreren voor Mobile Pioneers nu mogelijk
Mobile15.06.2013
Nederlandse m-commerce markt is in 2017 gestegen tot 1,1 miljard euro
Mobile15.05.2013
Aantal mobiele kopers groeit met 73% naar 1,7 miljoen
Mobile12.02.2013
Nederland koploper op gebied van m-commerce
Mobile10.12.2012
Mobiele inspirators: Maurice Jongerius [interview]
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023