De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Webshops kunnen het beste bezoek krijgen van tablet-gebruikers, dat zijn namelijk de meest rendabele online klanten van 2011. Dit blijkt uit het eerste Adobe® Digital Marketing Insights onderzoek van Adobe Systems. Bezoekers met een tablet geven 21% meer per aankoop via het internet uit dan andere online consumenten.
Het onderzoek is opgezet om leidinggevenden in marketing, e-commerce en retail te voorzien van belangrijke informatie omtrent digitale marketing. De studie toont aan dat het apparaat dat consumenten gebruiken bij hun bezoek aan webwinkels, het koopgedrag beïnvloedt. Dit onderzoek van Adobe is één van de meest uitgebreide in zijn soort aangezien de onderzoekers 16,2 miljard anonieme bezoeken aan websites van meer dan 150 toonaangevende webwinkels in de Verenigde Staten analyseerden. De resultaten laten zien dat gedurende de vakantieperiode van 2011 en gedurende de rest van 2011, bezoekers met een tablet per aankoop meer uitgeven dan bezoekers met een smartphone, desktopcomputer of laptop.
Bezoekers met een tablet geven per aankoop 54% meer uit dan smartphonegebruikers en 21% meer dan desktop-/laptopgebruikers. Bezoekers met een tablet zijn bijna drie keer zo vaak geneigd om producten en diensten online te kopen dan smartphone-gebruikers en bijna even vaak als desktop-/laptopgebruikers.
Steeds meer webwinkeliers optimaliseren hun website voor mobiele apparaten, zoals smartphones. Met het snel opkomen van de iPad en Android™-tablets, krijgen bedrijven nu te maken met extra mobiele optimalisatievereisten. Deze vereisten zijn noodzakelijk om klanten een verleidelijke online winkelervaring te bieden. Retailers die binnen hun optimalisatiestrategie geen onderscheid maken tussen enerzijds mobiele apparaten en anderzijds tablets, lopen het risico om niet het maximale omzetpotentieel uit tablets te halen. Zeker nu het onderzoek aantoont dat tabletgebruikers online bijna drie keer zo vaak iets aanschaffen als bezoekers met een smartphone.
Waarom consumenten met een tablet meer uitgeven
Uit het onderzoek blijkt dat de demografische kenmerken van tabletgebruikers en de flexibiliteit die een tabletervaring biedt, beiden bijdragen aan een hogere winstgevendheid onder de tabletgebruikersgroep. Tabletgebruikers zijn voornamelijk mannen tussen de 18 en 34 jaar en zijn over het algemeen welvarender dan andere online shoppers. Het hogere inkomensniveau van tabletbezitters is slechts één zijde van het verhaal. Ze hebben ook een intenser gebruik gedurende het weekend, wanneer ze meer tijd hebben om online te winkelen.
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024