Mobile21.01.2012

Tabletgebruikers zijn de grootste online shoppers van 2011


tabletgebruikers-zijn-de-grootste-online.jpg
tabletgebruikers-zijn-de-grootste-online.jpg

Webshops kunnen het beste bezoek krijgen van tablet-gebruikers, dat zijn namelijk de meest rendabele online klanten van 2011. Dit blijkt uit het eerste Adobe® Digital Marketing Insights onderzoek van Adobe Systems. Bezoekers met een tablet geven 21% meer per aankoop via het internet uit dan andere online consumenten.

Het onderzoek is opgezet om leidinggevenden in marketing, e-commerce en retail te voorzien van belangrijke informatie omtrent digitale marketing. De studie toont aan dat het apparaat dat consumenten gebruiken bij hun bezoek aan webwinkels, het koopgedrag beïnvloedt. Dit onderzoek van Adobe is één van de meest uitgebreide in zijn soort aangezien de onderzoekers 16,2 miljard anonieme bezoeken aan websites van meer dan 150 toonaangevende webwinkels in de Verenigde Staten analyseerden. De resultaten laten zien dat gedurende de vakantieperiode van 2011 en gedurende de rest van 2011, bezoekers met een tablet per aankoop meer uitgeven dan bezoekers met een smartphone, desktopcomputer of laptop. 

Bezoekers met een tablet geven per aankoop 54% meer uit dan smartphonegebruikers en 21% meer dan desktop-/laptopgebruikers. Bezoekers met een tablet zijn bijna drie keer zo vaak geneigd om producten en diensten online te kopen dan smartphone-gebruikers en bijna even vaak als desktop-/laptopgebruikers.

Steeds meer webwinkeliers optimaliseren hun website voor mobiele apparaten, zoals smartphones. Met het snel opkomen van de iPad en Android™-tablets, krijgen bedrijven nu te maken met extra mobiele optimalisatievereisten. Deze vereisten zijn noodzakelijk om klanten een verleidelijke online winkelervaring te bieden. Retailers die binnen hun optimalisatiestrategie geen onderscheid maken tussen enerzijds mobiele apparaten en anderzijds tablets, lopen het risico om niet het maximale omzetpotentieel uit tablets te halen. Zeker nu het onderzoek aantoont dat tabletgebruikers online bijna drie keer zo vaak iets aanschaffen als bezoekers met een smartphone.

Waarom consumenten met een tablet meer uitgeven
Uit het onderzoek blijkt dat de demografische kenmerken van tabletgebruikers en de flexibiliteit die een tabletervaring biedt, beiden bijdragen aan een hogere winstgevendheid onder de tabletgebruikersgroep. Tabletgebruikers zijn voornamelijk mannen tussen de 18 en 34 jaar en zijn over het algemeen welvarender dan andere online shoppers. Het hogere inkomensniveau van tabletbezitters is slechts één zijde van het verhaal. Ze hebben ook een intenser gebruik gedurende het weekend, wanneer ze meer tijd hebben om online te winkelen.

...

Verder lezen over E-Commerce

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth