De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Consumenten zijn klaar om te bestellen en te betalen met hun mobiel. Uit een onderzoek van de Rabobank naar het gebruik van een iDEAL applicatie op de mobiele telefoon blijkt dat klanten graag gebruikmaken van de toepassing. 94% van de respondenten geeft aan dat de dienst iDEAL Mobiel een welkome toevoeging is aan Rabobank mobiel bankieren. Maar liefst 90% verwacht waarschijnlijk ook meer mobiel te gaan shoppen. De afgelopen maanden heeft de Rabobank samen met bol.com, Thuisbezorgd.nl en MyOrder een applicatie voor iDEAL op de mobiel getest. De test geeft de Rabobank nog meer kennis over de gebruikservaringen van de mobiele betaaldienst om de applicatie zo goed mogelijk te implementeren.
Voor de test zijn 1.000 klanten benaderd om mee te doen. Deelnemers zijn gevraagd om, tot 15 december, minimaal 2 bestellingen te doen bij bol.com, MyOrder of Thuisbezorgd.nl en deze af te rekenen met de speciaal door de Rabobank ontwikkelde applicatie iDEAL Mobiel. Uit de test bleek dat de applicatie goed werd gewaardeerd; 84% geeft het cijfer 8 of hoger. Alle respondenten verwachten de mobiele versie van iDEAL in de toekomst waarschijnlijk vaker te gebruiken.
Het feit dat iDEAL Mobiel werkt via de Rabo Bankieren App geeft vertrouwen. 68% van de gebruikers vindt het betalen via Rabobank iDEAL Mobiel veilig en 13% zelfs zeer veilig. De pushberichten die tijdens het online betalen via iDEAL Mobiel verschijnen en de vergelijkbare lay-out met de Rabo Bankieren App dragen bij aan een gevoel van veiligheid.
“De Rabobank gelooft in de toekomst van de mobiele telefoon als portemonnee. De mobiele applicatie van iDEAL is een volgende stap om de steeds mobieler wordende consument tegemoet te komen. Betalen waar en wanneer je maar wilt, is volgens ons de toekomst“, zegt Gertjan Rösken, Business Development Manager van de Rabobank.
De Rabobank deelt de resultaten van het testonderzoek met de grote banken en Currence. De bedoeling is om samen aan de slag te gaan en iDEAL Mobiel zo breed mogelijk beschikbaar te maken. Gertjan Rösken: “De test heeft ons goede inzichten gegeven in de implementatie van de techniek, maar met name in de behoefte van onze consument. Rabobank klanten geven bijvoorbeeld de voorkeur aan iDEAL Mobiel als update van de Rabo Bankieren App boven een aparte installatie van de applicatie. Met deze waardevolle informatie gaan we nu aan de slag om de functionaliteit iDEAL Mobiel met enkele laatste aanpassingen te optimaliseren en gereed te maken voor introductie op de markt.“
Verder lezen over Rabobank
Mobile21.02.2024
Je kunt je iPhone nu als ‘pinterminal’ gebruiken
Online01.11.2023
Wat is Wero en wat gebeurt er met iDEAL?
Metaverse28.09.2022
Het metaverse wordt door banken gebruikt voor duurzaamheidsdoelen
Online17.05.2022
Waarom je moet oppassen bij geld pinnen in het buitenland
Cybercrime13.04.2022
Tweestapsverificatie van banken gemakkelijk verschalkt door phishing-scams
Banken zijn verwijtbaar als het op de gevolgen van phishing-scams aankomtCybercrime24.02.2022
Banken kunnen phishing via valse bankwebsites grotendeels verhinderen
Hoe een adequate bancaire systeemoplossing tegen phishing in beginsel mogelijk isMobile20.01.2022
Ongevraagde betalingstransacties aan de voordeur of met onbekenden? Beter van niet!
Mobile17.01.2022