Het Bel-me-niet Register bestaat 2 jaar. Sinds het moment van oprichting op 1 oktober 2009 zijn er 6.5 miljoen vaste en mobiele telefoonnummers geregistreerd in het register en groeit het nog wekelijks met duizenden aanmeldingen. Het aantal aanmeldingen is inclusief de 2.6 miljoen registraties van het oude Infofilter, de voorganger van het Bel-me-niet Register.
Vòòr 1 oktober 2009 konden consumenten zich inschrijven in het Infofilter. De oude registraties in het toenmalige Infofilter zijn 3 jaar geldig en vervallen daarna. Wekelijks vervallen er nog honderden telefoonnummers. Consumenten die ingeschreven stonden in het oude Infofilter en die ook na het verstrijken van deze termijn niet benaderd willen worden met een telefonisch aanbod, dienen hun telefoonnummer opnieuw te registeren in het Bel-me-niet Register.
In de praktijk wordt steeds meer gebruik gemaakt van mobiele telefonie. Ook telemarketeers bellen steeds meer naar mobiele nummers. Het logische gevolg is dat abonnees, al dan niet naast hun vaste telefoonnummer, hun mobiele telefoonnummer registreren in het Bel-me-niet Register. Het Bel-me-niet Register heeft de kwaliteit van de data als speerpunt gesteld. Daartoe heeft de organisatie het project datakwaliteit gelanceerd. Alle registraties worden geanalyseerd en waar mogelijk verbeterd. Bij wijzigingen van telefoonnummer, adres en andere persoonlijke gegevens, vergeten abonnees vaak hun registratie in het Bel-me-niet Register te updaten.
Het Bel-me-niet Register kan en mag de geregistreerde gegevens niet op eigen initiatief wijzigen. Alleen telefoonnummers die afgesloten zijn mogen verwijderd worden. Het Bel-me-niet Register werkt voor zover in haar vermogen ligt aan een optimaal databestand. Volgens de voorwaarden van het Register blijft de abonnee zelf verantwoordelijk voor de juiste registratie in het register.