Mobile02.02.2011

Veel marketeers gaan mobile marketing opnemen in campagnes


veel-marketeers-gaan-mobile-marketing-op.jpg
veel-marketeers-gaan-mobile-marketing-op.jpg

Steeds meer marketeers nemen zich voor om mobile marketing in hun campagnes op te gaan nemen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de Association of National Advertisers (ANA) en de Mobile Marketing Association (MMA).

Uit het onderzoek blijkt dat 88% van de marketeers dit jaar gebruik wil gaan maken van mobiele campagnes. Daarnaast zegt 75% de budgetten voor mobile marketing dit jaar te zullen opdrijven.

Het afgelopen jaar heeft 62% van de adverteerders mobile marketing in zijn campagnes gebruikt“, aldus Mediapost. “Eerder al had de sector gemeld dat een belangrijk aantal klanten de mobiele budgetten tot bedragen tussen 100.000 dollar en 200.000 dollar hadden verhoogd, terwijl het jaar daarvoor meestal onder de grens van 50.000 dollar werd gebleven.”

De investeringen gaan in de eerste plaats naar mobiele websites, applicaties, sms-campagnes, display-reclames en zoekopdrachten.

De onderzoekers voegen er nog aan toe dat adverteerders zich vooral aangesproken voelen door de mogelijkheid om dankzij het mobiele internet de consument overal te kunnen bereiken. Anderzijds blijven een gebrek aan gestandaardiseerde normen, een gebrek aan kennis bij de belangrijkste beslissingsverantwoordelijken van de bedrijven en een gebrek aan aantoonbare return-on-investment de belangrijkste drempels. Ook zegt slechts 19% van de respondenten dat zijn bedrijf een nieuwe interne groep heeft gecreëerd om mobile marketing te beheren. Via

...

Verder lezen over Mobile Advertising

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem

Vodafone, Telefonica, Orange en Deutsche Telekom (T-Mobile) zijn van mening dat consumenten mobiel nog niet genoeg bestookt worden met advertenties. Daarom gaan de vier telecomproviders samen een nieuw advertentiesysteem...

Advertising13.02.2023

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem

Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties

In Amerika heeft een mobiele provider, Boost Mobile, het plan opgevat om klanten de mogelijkheid te geven (een deel van) hun mobiele rekening af te rekenen door het spelen van games en kijken naar advertenties. Nieuw is...

Mobile16.05.2022

Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties

Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor diensten
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie

Tientallen jaren was de papieren Gouden Gids dé bron voor iedereen die op zoek was naar een bedrijf in de buurt. Dat internet, en dan met name Google, die taak al lang heeft overgenomen moge duidelijk zijn. De papieren...

Social Media17.09.2021

WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie

Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-app
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads

De populaire streamingdienst Spotify komt met een optie voor adverteerders om video-ads op het platform te plaatsen. De mogelijkheid is vanaf nu beschikbaar op Spotify Ad Studio, het self-service platform voor adverteerd...

Video18.06.2020

Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads

Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door

Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de General Data Protection Regulation (GDPR) dit jaar niet geleid tot een zichtbare negatieve impact op de omzet van programmatic advertising. De groei van de markt...

Advertising11.10.2018

Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door

Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?

Facebook ligt onder vuur refererend aan het recente dataschandaal Cambridge Analytica. Mede hierdoor is de discussie over het inkomstenmodel in volle gang. Volgens een berekening van Amerikaanse media zou iedere gebruike...

Social Media18.04.2018

Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?