De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het mobiele web groeit als kool. Wat moet je daarmee als uitgever of omroep? Dutch Media Professionals laat de komende vijf weken experts en lezers aan het woord over deze ‘mobile challenge’.
Sinds deze week wordt er elke week een thema rondom mobiel internet behandeld op Rethinkingmedia.nl, de blog van de LinkedIngroep Dutch Media Professionals. Achtereenvolgens zijn dat: Businessmodel, Content en functionaliteit, Distributie en promotie, Design en Analytics
Deze thema’s komen aan de orde in achtergrondverhalen en interviews met onder meer Erik Rovers (Ilse Media), Laurens Rutten (MoMac) en Vinne Schifferstein (Elsevier.nl).
Daarnaast wordt er in deze vijf weken een mobiele versie van Rethinkingmedia.nl gebouwd door het bedrijf MoMac. De 5600 members van Dutch Media Professionals worden uitgedaagd om mee te denken over de opbouw en functionaliteit van die mobiele site.
Wat wil een lezer met RethinkingMedia op zijn mobiel kunnen doen? Headlines van blogposts checken? Video’s bekijken? Media-vacatures? De agenda? Iedereen kan zijn ‘mobiele ideeën’ aandragen en bediscussieren op www.rethinkingmedia.nl/challenge.
Dutch Media Professionals bekijkt samen met MoMac in hoeverre het haalbaar is om deze ideeen uit te voeren. Het is als een competitie, maar dan zonder prijzen. Het eindresultaat moet een blauwdruk zijn voor iedereen die een mobiele site of app wil opzetten. En natuurlijk een goede mobiele website voor mediaprofessionals met vaknieuws en de beste bloggers …”