Mobile25.09.2008

Ringtones in de strijd tegen aids


ringtones-in-de-strijd-tegen-aids.jpg
ringtones-in-de-strijd-tegen-aids.jpg

Dance4Life en Wuzzon.nl, de plek waar iedereen zelfgemaakte mobiele content kan verhandelen, slaan de handen ineen om samen met jongeren de verspreiding van hiv en aids terug te dringen. Bekende DJ’s, zoals Don Diablo, Tiësto en Paul van Dyk hebben een track gedoneerd voor het Dance4Life album dat deze week gelanceerd wordt. Door de samenwerking met Wuzzon kan iedereen een aantal van deze tracks als ringtone aanbieden op Wuzzon.nl en op hun persoonlijke Hyves pagina. Met elke bestelling wordt het goede doel gesteund

Brigitta Schlumpf (27), medeoprichter Wuzzon: “We hebben voor Dance4Life een speciale Wuzzon shop ingericht volledig gevuld met ringtones van tracks die diverse bekende DJ’s hebben gedoneerd aan Dance4Life. De shop is te bekijken op dance4life.wuzzon.nl en op de homepage van Dance4Life. Bovendien kan iedereen die een eigen Hyves pagina heeft de shop ook op zijn of haar Hyves pagina plakken en op die manier een steentje bijdragen.” 

Momenteel doen 40.000 leerlingen van 60 middelbare scholen in Nederland mee aan Schools4Life, het scholenproject van Dance4Life.  Schools4Life resulteert in een grote finale op 29 november aanstaande. Op die datum dansen jongeren over de hele wereld samen, om zo een positief statement tegen aids te maken. Andy Zondervan , marketingmanager van Dance4Life: “Dance4Life zet zich samen met jongeren in om de verspreiding van hiv en aids terug te dringen. De samenwerking met Wuzzon helpt de bewustwording onder jongeren teweeg te brengen en stelt hen in staat om op een laagdrempelige manier hun steun kenbaar te maken.”

Opbrengst
De opbrengst van de verkoop van de ringtones wordt door Dance4Life Nederland gebruikt om Schools4Life in Nederland mogelijk te blijven maken. Het geld dat de jongeren die meedoen aan Schools4Life inzamelen gaat direct naar de aidsbestrijdingprojecten van STOP AIDS NOW!. Dance4Life Nederland is de jongerenpartner van STOP AIDS NOW!.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...