De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Zo’n 1 op de 4 Belgen is bereid zijn mobiele nummer aan adverteerders te geven. Dat blijkt uit een enquête van MediaEdge onder zo’n 1.000 Belgen.
Opvallend is het hoge percentage jongeren (15 tot 24-jarigen) dat er geen graten in ziet wanneer hun nummer voor reclamedoeleinden wordt gebruikt (35,5%). In totaal staan 1,64 miljoen Belgen open voor de aanbieding, waarbij het wel opvalt dat Franstaligen hun nummer makkelijker zullen geven dan Nederlandstaligen.
12% van de respondenten geeft aan banktransacties via gsm te willen verrichten. Uiteindelijk is slechts 7% van de Belgen bereid zijn nummer vrij te geven om pure reclame te ontvangen.
Volgens Thierry Brynaert van MediaEdge moet deze studie bewijzen dat het potentieel van gsmreclame wel degelijk bestaat en dat advertenties per gsm net als webreclame een nieuw segment voor de reclamesector kunnen worden. Wereldwijd is dit segment dit jaar 414 miljoen euro waard. In België staat mobiele marketing echter nog in de kinderschoenen.