Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Mobiele reclame is tijdens de maand juni van dit jaar alleen al met 10 procent gestegen. Dat blijkt uit een rapport van het mobiele reclameplatform AdMob. Het platform telde op zijn netwerk tijdens die maand bijna vier miljard mobiele reclames.
Met 34 procent van alle mobiele reclames is Nokia marktleider, gevolgd door het Openwave platform (29 procent). Daarna volgen Windows Mobile, Blackberry, Palm en Safari van iPhone. Die hebben elk echter minder dan 5 procent van de markt in handen.
De wereldwijde trafiek kende een groei van 18 procent, terwijl de Verenigde Staten een stijging met 5,8 procent lieten optekenen. Het rapport stelt dat de trafiek vanop smartphones blijft stijgen. Ruim een kwart van alle reclame-aanvragen op het AdMob-netwerk was tijdens de maand juli van dit jaar afkomstig van smartphones, tegenover 24,3 procent tijdens de maand juni. De Nokia N95 is daarbij de meest gebruikte mobiele telefoon met een marktaandeel van 8,3 procent. Op de tweede plaats staat de Sony Ericsson K800i.
Verder lezen over Mobile Advertising
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Advertising13.02.2023
Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem
Mobile16.05.2022
Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties
Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor dienstenSocial Media17.09.2021
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie
Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-appVideo18.06.2020
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads
Advertising11.10.2018
Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door
Social Media18.04.2018