Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Vergeet de mega-posters op kantoorgebouwen, levensgrote tafelvoetbalspelen rond het toernooi of opvallende guerilla acties in Europese hoofdsteden… Anno 2008 wordt de strijd om de voetbalminnende consument op een mobiel platform uitgevochten. Een strijd die volgens hele andere lijnen verloopt dan we tot nu toe gewend waren.
In opdracht van adidas heeft Marvellous een mobiel platform ontwikkeld dat veel verder gaat dan de bekende sms alert, wallpaper of commercial van een favoriete team of voetbalster.
Sven Huberts van Marvellous Nederland: “De adidas doelgroep is savvier dan ooit! Ze zijn multi-channel aan het consumeren via het web, tv, print en mobiel. De consument neemt de tijd om op jouw boodschap te reageren maar in ruil daarvoor verwacht hij wel entertainment. Vanuit deze gedachte hebben we dan ook een mobiele site gecreëerd die voor Nederlandse begrippen ongeëvenaard is. Waarin we niet alleen op technologie, creatie en content design zeer onderscheidend zijn maar ook in de media strategie en planning om de doelgroep zo goed mogelijk te converteren naar de adidas mobiele site.”
Let the games begin
Een mooi voorbeeld van hoe het platform inspeelt op de interesses van de doelgroep is de mobiele game 3on3 waarmee jongeren middels bluetooth vrienden kunnen uitdagen voor een mobiel potje voetbal. Maar het innoverende 06-spelsysteem van adidas omvat ook RSS feeds voor nieuws over onze jongens, animaties van je favoriete voetballer en de mogelijkheid het actuele aanbod aan voetbalschoenen op je mobiel via 3d showrooms te bekijken. Huberts: “Het hele platform is erop ingericht om een langdurige relatie met de gebruiker op te bouwen. Het is niet zomaar een speeltje voor het EK maar bevat bijvoorbeeld ook elementen uit de ‘dream big’ campagne die momenteel op internet te zien zijn waarin het video materiaal als teaser dient te werken om mensen naar de website te krijgen voor het volledige verhaal.”
Verder lezen over adidas
Gadgets17.08.2022
Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Nieuws29.09.2021
Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht
En een dorp verdeelde!Gadgets06.05.2021
Adidas 4DFWD: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie
Lifestyle13.09.2020
Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker
Gadgets10.03.2020
Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt
Technology29.05.2019
Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn
Media08.04.2019
Match made in heaven: samenwerking Adidas en Beyoncé
Verder lezen over Ek
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Entertainment06.06.2024
Het EK Voetbal zie je in UHD-beeldkwaliteit bij Ziggo
de aftrap van een lange sportzomerSocial Media24.08.2021
Sportzomer 2021: hoogtepunten en waar ging het over op social media?
Media23.06.2021
Regenboogkleuren in München: van BMW tot politie: iedereen maakt statement tegen beslissing UEFA
Nieuws18.06.2021
Goed nieuws: oplossing voor dengue, tv-serie over zielenknijper en mondkapje kan in de prullenbak
Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws11.06.2021
EK voetbal start vandaag: wie zijn de favorieten en wat zegt de data?
Nieuws11.06.2021
Goed Nieuws: puppy’s ingesteld op mensen, Bo Burnham en magische manier om een kater te voorkomen
Verder lezen over Oranje
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Tech in Asia20.06.2024
Het EK Voetbal is ondertussen steeds meer een Chinees feestje
Nieuws27.04.2021
Koningsdag 2021: Willem gaat naar Brainport
Events23.03.2021
5.000 bezoekers aanwezig bij WK-kwalificatieduel Nederland – Letland
Grootste fieldlab test to nu toeTechnology03.07.2019
Robot-leeuwinnen van TU Eindhoven verdedigen in Sydney de wereldtitel
Lieke Motors en Vivianne WielemaEntertainment07.06.2019
Zet het bier maar koud, Oranje zondagavond in finale Nations League
Media25.10.2018
Een terugblik op de ‘Impossible moments’ van turnster Sanne Wevers
Nieuws14.06.2018