Verslaggever bij BN DeStem. Schrijft over baseball, bouw, techniek, fotografie, mensen, computers, internet, reizen en oldtimers. @Krijnen.Com
Op 8 mei start om 12.00 uur de officiële kaartverkoop voor het nieuwe theaterseizoen van de Schouwburg Almere.
So what?, zult U denken, maar lees even verder: door het nieuwe online bestelprogramma Virtual Q kan iedereen online kaarten bestellen, om op basis van ‘wie het eerste komt, het eerst maalt’ in een virtuele wachtrij te worden gezet. Volgens Lindy Noach van de afdeling PR & Reclame van de Schouwburg Almere is Virtual Q is een uniek bestelsysteem, dat baanbrekend is in online kaartverkoop.
Door middel van het gebruik van mobiele telefoons is de bezoeker niet meer gedwongen continue achter de computer te blijven zitten, maar kan na ontvangst van een gratis sms met inlogcode, op een door hem gekozen tijdstip kaarten bestellen.
Op deze manier wordt de kaartverkoop zo gereguleerd dat het systeem stabiel blijft en iedereen de mogelijkheid geboden wordt kaarten te bestellen. Virtual Q is voor Schouwburg Almere ontworpen door Basic Orange i.s.m. Theatre Consultancy.
Vanaf 8 mei, 12.00 kun je op de website van Schouwburg Almere je mobiele telefoonnummer achterlaten, en sta je in de virtuele wachtrij. Vlak voordat je aan de beurt bent, ontvangt je een gratis sms met een inlogcode. Zodra je online deze gegevens invult, kun je beginnen met bestellen.
Mensen die ten tijde van het ontvangen van de sms niet in de buurt van een computer zijn, kunnen op een later tijdstip inloggen en verliezen hierbij niet hun ‘beurt’. De voorstelling van keuze kan ondertussen natuurlijk wel uitverkocht raken.
Vanaf 10 mei verwacht het theater geen grote drukte meer met bestellingen en kan er weer gewoon, zonder wachtrij online besteld worden. Schouwburg Almere heeft een reserveringssysteem waarbij de bezoeker zelf zijn stoelen kan kiezen voor een voorstelling.
Op internet ziet men meteen op de plattegrond waar in de zaal er nog kaarten beschikbaar zijn en kan deze vastleggen.
Verder lezen over SMS
Mobile15.11.2023
Wat is iMessage en waarom gebruiken we het niet zoveel?
Mobile12.04.2023
We bellen en sms’en weer veel minder
Voorraad 06-nummers nog steeds schaarsMarketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMobile09.09.2022
Pech voor Google: de groene bolletjes van Apple iMessage blijven
‘Koop voor je moeder maar een iPhone’Mobile14.08.2022
Google maakt ruzie met Apple om berichten sturen
Mobile18.05.2022
Oude mobiel van Premier Rutte zorgt voor opschudding
Jarenlang SMS’jes gewist vanwege ‘te weinig opslagruimte'Mobile27.12.2021
We smsen en bellen wéér minder, maar data gaat door het dak
Technology07.06.2021
Noodbericht ontvangen? Zo kun je een NL-Alert teruglezen
Spoiler: niet in je sms-boxVerder lezen over Virtual
Metaverse14.06.2022
Metaverse: Straks heb je een digitale tweeling die als jij denkt
Gadgets12.05.2022
De voordelen en nadelen van augmented reality-brillen
Metaverse10.11.2021
Wat is een metaverse nou eigenlijk?
Technology21.04.2021
Kunstenaar Abner Preis maakt virtual reality-kunstwerk voor HP
Nothing beats the human touchNieuws27.01.2021
Herdenkingsdag voor de Holocaust: bezoek Auschwitz virtueel
Technology01.12.2020
Journalistiek platform zet VR in om verhaal te vertellen
Spot On StoriesOnline18.03.2020
Virtuele assistent helpt thuiswerkers met het genereren en opvolgen van leads
Technology02.05.2019