Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Je mobiel is niet langer voor alleen bellen. Een mobieltje is vooral multi-functioneel en is al snel een verlenging van je digitaal leven. Het is lifestyle geworden, het is je ‘mobiele online betekenis’. Nokia presenteert na de visuele presentatie van hun indrukwekkende groene, schone, handige en multi-inzetbare Morph Concept, een begeleidende Morph-video. In deze indrukwekkende toekomstvisie toont Nokia uitgesproken kernwaarden voor hun mobiele toekomst.
In de bedienbare flashvideo toont Nokia’s tien kernwaarden die ze aan hun Morph Concept hangen:
1. Bediening: hier komt het Morph Concept al direct om te hoek kijken. Een ultraplatte mobiel kan bijna als kaart worden opengeklapt. Bij het bellen kan een gedeelte om de pols en gaat het audio-gedeelte aan het oor als luidspreker.
2. Nanotechnologie: deze precieze ultramini-techniek kan complexe apparatuur zeer goed toepasbaar maken op de kleine ruimte.
3. Sensing of gevoel gebruikt de Nanotechnologie van het punt hiervoor voor bijvoorbeeld de herkenning van een appel waar bijvoorbeeld een vlieg op heeft gezeten. Je telefoon doet een check en geeft aan dat het voedsel niet ‘clean’ is.
Vaag? Zie de afbeelding hieronder.
4. Nanoscale grass. De gevoelige nano-technologie -dat bij inzoomen op natuurgras lijkt- kan er voor zorgen dat te telefoon zichzelf oplaadt via zonne-energie.
5. Self Cleaning zorgt voor een reiniging door de telefoon zelf.
6. Strechable. De nanotechniek maakt het mogelijk dat de mobiel als een sierraad om het lichaam past.
7. Spider silk. Fiber van minigrootte zorgt voor een stevige bouw en houvast van de ‘mobiel’.
8. Transparant. Door de toepassing van de genoemde -bijna onzichtbare- nanotechnologie oogt de gehele mobiel doorzichtig.
9. Haptic Surface. Afhankelijk van de functie die je uit de telefoon haalt vormt het oppervlak van de mobiel zich.
10. Wearable device. Het is en wordt vooral een sierraad. Bruikbaar maar ook elegant.
Verder lezen over Nokia
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Mobile28.11.2023
Het volgende retro Nokia mobieltje, de 2660 Flip
Voor wie effe niet online wil zijn, maar ook ideaal als eerste mobiel voor de kidsMobile20.10.2023
Het oude Nokia schrapt 14.000 banen
De Finnen moeten meer dan een miljard euro gaan bezuinigenGaming19.09.2023
Vijf klassieke spelletjes van vroeger die nog steeds leuk zijn
Mobile01.06.2023
Nokia blaast de 2660 clamshell uit 2007 nieuw leven in
Mobile04.04.2023
Het mobieltje ziet Abraham
Mobile16.03.2023
Komt er weer een high-end Nokia smartphone?
Technology27.02.2023