Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Krijg ze maar eens bijelkaar: Google CEO Eric Schmidt, FCC voorzitter Kevin Martin, Sony CEO Sir Howard Stringer, NBC Universal CEO Jeff Zucker, SK Telecom CEO Kim Shin-Bae en China Mobile CEO Wang Jianzhou. Tijdens The Future of Mobile Technology, onderdeel van het Zwitserse World Economic Forum 2008, sneed voorzitter David Kirkpatrick(van Fortune) tijdens het discussiepanel actuele mobiele onderwerpen aan.
Het superpanel gaf hun ongezouten mening over de sterke groei in Azie(een groei van 6 miljoen nieuwe mobiele abonnementen per maand), de magere voorspellingen van Forrester maar ook de positieve verwachtingen die Google’s Android platform opgewekt.
Google CEO Eric Schmidt geeft aan dat Google’s Android platform de markt verder zal helpen om geld te verdienen met mobiel adverteren.
Kijkend naar de snelgroeiende Aziatische markt geeft een cynische CEO van Sony aan dat we niet veel moeten verwachten van betaalde content in Aziatische markten: ‘de Chinezen kopen geen content. ze kopen alleen maar lege CD’s’.