Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
De afgelopen drie maanden heb ik de BlackBerry 8800 getest. Voor mij de tweede keer dat ik een BlackBerry (zakelijk) gebruikte nadat ik ruim een jaar geleden ook al eens tijdelijk het genoegen van een BlackBerry had mogen ervaren.
Ik zeg bewust ‘genoegen’ want voor iemand die het liefst 24 uur per dag online wil zijn past een BlackBerry perfect in de ‘standaard uitrusting’, of zoals we dat vroeger in het leger noemden: de PSU (ja ik ben zo oud dat ik de dienstplicht nog heb moeten doorstaan ;-)).
De 8800 is verreweg de meest praktische en fraaie BlackBerry die RIM tot nu toe op de markt gebracht heeft. Hij is relatief dun, ziet er gelikt uit en de mini trackball waarmee je door de menu’s en mail kunt navigeren vind ik een stuk handiger dan het wieltje aan de zijkant zoals de oudere modellen dat hebben. Omdat de trackball voor op het toestel zit, net onder het display, ligt de 8800, bij éénhandige bediening, een stuk stabieler in de hand.
Wat ik aanvankelijk wel jammer vond is de goedkope plasticsoort die men gebruikt heeft bij het maken van de 8800. Als je de doos opent zie je een toestel met dezelfde uitstraling als de LG Chocolate of andere ‘pianolak zwarte’ GSM’s maar pak je de 8800 uit de doos dan voel en zie je toch een andere, goedkoper ogende, afwerking. Na enkele weken merk je daar overigens niets meer van en bovendien zullen de meesten hem doorgaans opbergen in het meegeleverde lederen, en zeer degelijke, draagtasje. Het instellen van de BlackBerry mailservice was letterlijk een fluitje van een cent: mailadres, login-naam en wachtwoord invoeren in het online setup-account bij Vodafone en binnen 10 minuten liepen de eerste mails al binnen. Ik moet er wel bijzeggen dat gekozen werd voor de webmail service en niet de, duurdere, BlackBerry Enterprise Server mailfunctie.
Lees de complete review op MobileCowboys.nl
Verder lezen over Vodafone
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseTechnology15.07.2024
De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook
Mobile02.07.2024
VodafoneZiggo verkrijgt (voor € 57,5 miljoen) belangrijk 5G spectrum
Mobile22.01.2024
Vodafone, test nieuwe 5G-technologie voor snellere uploads
DC Business04.01.2024
Architectuur en interieurdesign op basis van afval: Aectual is Fit for the Future
Online02.11.2023
Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door
De provider verloor het afgelopen kwartaal meer dan 33.000 abonneesGadgets31.10.2023
Vodafone heeft nu ook een eSIM abonnement voor Apple Watch
Als laatste van de drie Nederlandse mobiele providersNieuws26.07.2023