Wat search betreft is na onbetwist leider qua marktaandeel zoals in de Verenigde Staten als wereldwijd Bing de meest gebruikte zoekmachine. En volgens Lawrence Ripsher, General Manager of User Experiences van Bing, is het nu tijd voor “The Next Phase“. Om te beginnen met een nieuw logo.
En voor dat logo zijn ze niet over één nacht ijs gegaan, zo is te lezen op de blog van Bing. Met het nieuwe logo willen ze namelijk een “brand” neerzetten: “Bing is no longer just a search engine on a web page. It’s a brand that combines search technology across products you use every day to help empower you with insights. It’s time we all stepped out of the confines of the search box to stop searching and start finding“.
Voor het logo is goed gekeken naar de huisstijl van Microsoft. De kleur bijvoorbeeld is dezelfde als het oranje blokje van de vlag van het moederbedrijf:
Ook voor het lettertype is gekeken naar de letters van Microsoft. De manier waarop de “t” schuin is afgesneden, komt overeen met de schuine lijn van de “b”, die verder dezelfde “b” van Bing is gebleven. De “i” en de “n” zijn dezelfde als die van Windows en de “g” heeft een iets omhoog lopend “vriendelijk” boogje gekregen
Los van kleur en lettertypes is er een zogenaamd “Searchlight graphic” gebruikt om het symbool van Bing weer te geven als een “prism of light and inspiration”. Erikckson: “We created it as a visual device to show energy and motion between experiences and the visual connective thread that ties our products together.”
In Nederland moeten we het nog even met het “oude”, vertrouwde logo doen, maar in de Verenigde Staten is de nieuwe look al een feit.
Verder lezen over Bing
Artificial Intelligence01.08.2024
SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie
Marketing19.06.2024
Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming
Search17.11.2023
Gelukkig: Bing en Edge worden iets minder dwingend
Technology18.10.2023
OpenAI rolt websearch functie ‘Browse with Bing’ uit in ChatGPT
Drie weken nadat de bèta versie opnieuw beschikbaar kwamCybercrime03.10.2023
De AI-chatbot van Bing barst van de malware
Niet op linkjes tikken dusOnline06.09.2023
Er komen nog geen extra EU-eisen voor Gmail, Edge en Bing
Maar Google, Microsoft en Apple gaan niet vrijuitSearch18.04.2023
Paniek bij Google, Samsung gaat mogelijk voor Bing
De Koreaanse fabrikant is gecharmeerd van de nieuwe ChatGPT-aangedreven zoekmachineSearch15.02.2023
Microsoft Bing met geïntegreerde ChatGPT: nog niet overtuigend
Verder lezen over Logo
Media25.02.2020
Dit zijn de top 10 logo trends van 2020
Marketing05.10.2017
Hilarisch onderzoek laat mensen bekende logo’s natekenen
We kunnen het allemaal nietAdvertising19.09.2017
Goed idee: eco-branding zou miljoenen aan inkt kunnen sparen
Printerinkt is duurder dan Chanel N°5Video29.08.2017
YouTube krijgt voor het eerst in 12 jaar een nieuw logo
Marketing01.11.2016
6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn
Marketing24.09.2016
De evolutie van 12 klassieke logo’s
Marketing20.08.2016
Verborgen betekenissen in 9 logo’s
Entertainment29.06.2016
Het geheimzinnige nieuwe logo van Netflix
Verder lezen over Microsoft
Online04.11.2024
Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit
Er is een workaroundArtificial Intelligence31.10.2024
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit
Artificial Intelligence22.10.2024
Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot
Online11.10.2024
5 handige programma’s voor online samenwerken
Artificial Intelligence02.10.2024
Microsoft breidt zijn AI-hulp Copilot uit en zet Recall toch door
Artificial Intelligence01.10.2024
OpenAI is van plan om ChatGPT steeds duurder te maken
Artificial Intelligence17.09.2024
Microsoft Copilot komt met Pages: een ultiem samenwerkdocument
Artificial Intelligence04.09.2024