Voor de nieuwe Windows Live-campagne ‘Live is nothing without you‘ krijgen de Nederlandse gebruikers van Windows Live-diensten en bezoekers van MSN.nl een dag lang “de macht”. Morgen is de portal van de gebruiker, iedereen in Nederland kan die dag zijn/haar eigen bericht insturen dat vervolgens voor miljoenen bezoekers te zien is. Een speciale publieksredactie zorgt er voor dat de ingezonden berichten geplaatst worden. De leukste inzenders worden geïnterviewd door Yes-R, de ster uit de succesvolle reality soap op MSN Video.
De Windows Live-campagne die morgen dus van start gaat is een ode aan de gebruiker en past binnen de toenemende macht die de gebruiker heeft. Microsoft staat met haar Windows Live-diensten en MSN midden in deze ontwikkelingen.
Opkomst digitale levenswijze: “Geen leven meer zonder Windows Live Messenger.”
Ter gelegenheid van de Live is nothing without you-campagne werden ruim 2.800 gebruikers ondervraagd over de digitalisering van hun leven. Dit onderzoek toonde aan dat de opkomst van een digitale levenswijze niet te stuiten is. Online diensten zijn daarbij niet meer weg te denken. Ruim 55% van de jongeren zegt zich geen leven meer voor te kunnen stellen zonder Windows Live Messenger. Ook blijkt voor de jongeren de PC het belangrijkste apparaat in hun leven, 2x zo belangrijk als de telefoon en zelfs 5x zo belangrijk als de televisie. Iets minder dan 70% beschouwt het internet als belangrijkste bron voor nieuws, roddels en vermaak. Tot slot heeft iets minder dan de helft van de ondervraagde jongeren een of meerdere keren een liefde leren kennen via Messenger.