Tekstschrijver die zich in haar vrije tijd vooral bezig houdt met media, entertainment, scripts schrijven en haar hond.
3FM Serious Request: The Lifeline heeft een eindbedrag van 1.418.513 euro opgeleverd. Het eindbedrag werd dinsdagavond bekendgemaakt in Groningen, waar de actie na een week eindigde.
In drie duo’s begonnen de 3FM-dj’s vorige week dinsdag met een wandeltocht van Goes naar Groningen. Gezamenlijk liepen de dj’s bijna 500 kilometer om acties te bezoeken en geld op te halen voor het Rode Kruis. Het opgehaalde geld gaat naar slachtoffers van mensenhandel.
Zendermanager is trots
Dj’s Sander Hoogendoorn, Herman Hofman, Frank van der Lende, Eva Koreman, Jorien Renkema en Mark van der Molen waren ervan overtuigd dat ze dit jaar meer geld zouden ophalen dan in 2018 en deze voorspelling is uitgekomen. Vorig jaar haalde de actie iets meer dan 1,3 miljoen euro op. Dit was ook meteen de eerste editie van The Lifeline, hiervoor kende Serious Request een ander concept, namelijk het Glazen Huis. Bij het Glazen Huis sloten dj’s zich een week lang op zonder eten. Tijdens de laatste editie in 2017 werd er nog 5,3 miljoen euro opgehaald.
De zendermanager van 3FM zegt blij en trots te zijn op het bedrag van dit jaar. Volgens haar is de tweede editie van The Lifeline op alle vlakken succesvol en is het aantal plaatanvragen zelfs verdubbeld.
“Voor iedereen die niet in The Lifeline geloofde: de cijfers vertellen iets anders en laten in elk opzicht zien dat dit vernieuwende concept de potentie heeft om uit te groeien tot iets nog groters.”
Waar gaat het geld naartoe?
Volgens 3FM kan voor 10 euro een slachtoffer bijvoorbeeld psychosociale hulp in groepsverband krijgen om de traumatische ervaringen te delen en te verwerken. Voor 250 euro kan het Rode Kruis een slachtoffer tijdelijk onderdak bieden en tevens zoeken naar werk en een permanente woning. Ook wordt het geld ingezet voor arbeidstraining en preventie.
Foto’s via NPO 3FM
Verder lezen over Goede doel
Media25.12.2023
3FM Serious Request haalt vele miljoenen op voor Stichting ALS Nederland
Media06.12.2023
Je kan nu weer een plaat aanvragen voor 3FM Serious Request
ALS-ambassadeur René Froger vraagt eerste plaat aanOnline27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieOnline20.11.2022
World Children’s Day: waarom sommige gebouwen vandaag blauw kleuren
Advertising08.04.2022
Sea Shepherd toont ‘Catch Of The Day 2050’
Nieuws09.12.2021
Naar de andere kant van de Atlantische Oceaan in een roeiboot
One For The Sea zet zich in voor het behoud van zeebosNieuws02.12.2021
Ruim 4.000 kinderen op wachtlijst voor Sinterklaascadeau
Nationaal Fonds Kinderhulp luidt de noodklokMedia21.09.2021
Muziek helpt Alzheimerpatiënten herinneren
en een unieke Wasgij puzzel beschikbaar op bol.comVerder lezen over Muziek
Online07.10.2024
Commercieel uitzenden van muziek moet betaald worden
Entertainment04.09.2024
Spotify Daylist nu ook beschikbaar in Nederland
Gadgets15.08.2024
Summergadgets giftguide: de leukste gadgets voor de zomer
Lifestyle03.07.2024
Dit zijn 4 tips om je gehoor te verbeteren
Entertainment11.06.2024
Je krijgt Spotify Wrapped nu het hele jaar door met My Spotify
Entertainment06.06.2024
Documentaire ‘Tomorrow is a Mystery’ over de diepere betekenis van festivals
Automotive15.05.2024
Deze Nissan is een karaokelounge op wielen
Online03.04.2024
Na wetenschappers nu ook AI-brandbrief vanuit muziekindustrie
Verder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024