Media29.09.2014

Omroepplatform Spreekbuis.nl gaat blad vervangen


Come-back van een legendarische blad via online

Na 70 jaar werd het omroepvakblad Spreek’buis vorig jaar wegens bezuinigingen opgeheven. Het ‘legendarische’ blad wordt nu nieuw leven ingeblazen op de website Spreekbuis.nl.

De papieren versie richtte zich voornamelijk op de publieke omroep. De nieuwe website, een initiatief van Richard Otto (Mobile Marketing Nederland) en Ais Leuhery (Sky Radio Group), richt zich daarnaast ook op de commerciële zenders en faciliterende mediaorganisaties. Het platform wordt onder andere ondersteund door Angry Bytes, AVROTROS, KRO-NCRV en Omroep Max. De inhoud wordt mede verzorgd door Mediawerkplaats Hilversum en diverse bloggers uit de omroepwereld.

Medeoprichter Ais Leuhery: ‘We willen met spreekbuis.nl niet alleen putten uit het rijke omroepverleden, maar juist ook aandacht besteden aan nieuwe ontwikkelingen als second screen, Oculus Rift en HbbTV. Redactioneel nieuws en user generated content. Vacatures en media-innovaties. We richten ons niet alleen op de huidige omroepprofes-sionals, maar ook op aanstormend talent. Onze ambitie is om met spreekbuis.nl het hart van de omroepwereld te worden.

Volgens Leuhery verandert de omroepwereld sneller dan ooit. En ‘juist in deze tijden, waarin we te maken hebben met fantastische nieuwe ontwikkelingen, maar ook met vergaande bezuinigingen, willen we een platform bieden waar media-organisaties en omroepprofessionals elkaar vinden.’

Spreekbuis.nl gaat van start met een een interview met Burgemeester Pieter Broertjes van Hilversum, over de toekomst van ‘zijn’ mediastad. Avinash Changra (WEAREVR) vertelt hoe Virtual Reality de wereld gaat veranderen, en 3FM dj Michiel Veenstra geeft zijn ultieme top-10 voor dit najaar. Verder is er nieuws over TV-iconen van weleer, zoals Kiki Classen, Frank Masmeijer en Chriet Titulaer.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Online Marketing

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming