Media22.09.2016

Nerve: de beste app die niet bestaat


Gave film voor de generatie streaming raakt precies de juiste snaar

Als je tegenwoordig een beetje indruk wilt maken op Youtube of als streamer moet je dingen doen die niemand anders doet, of die dingen nu verstandig zijn of niet (vooral dat laatste, want met normaal doen is het moeilijk clicks rapen.) Sinds de treitervloggers is wel duidelijk dat dingen doen die niet de bedoeling zijn in elk geval veel publiciteit oplevert.

Live show

De maatschappelijke discussie daarover is nog lang niet voorbij, maar de makers van Nerve, die deze week in première gaat, hebben het idee doorgetrokken tot de logische conclusie: iemand gaat een app bedenken die mensen dingen laat doen omdat anderen daar geld voor over hebben. Gevaarlijk? Onverantwoord? Illegaal? Zeker. Maar wel een goed recept voor een film.

“Are you a watcher or a player?” is de vraag die in de trailer steeds opnieuw wordt gesteld en hoofdpersoon wordt door haar vrienden gepusht om eens een keer een risico te nemen. Het is in deze tijden van treitervloggers des te actueler, al is de insteek van de film toch net iets anders doordat de spelers van het spel beloond worden door derden als ze dingen doen die technisch gezien niet door de beugel kunnen.

Hoe dan ook, de film is snel, actueel en voor diegenen die zich afvragen of het ‘wel goed komt’ met al die rare snuiters op Youtube en streaming-kanalen een mooie blik op waar het kan eindigen. Het roept ook de vraag op hoe lang het duurt voordat een service zoals deze ook in het echte leven populair gaat worden.

[Afbeelding © Lionsgate]

...

Verder lezen over Crossmedia

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Een van de grootste uitdagingen van MarCom professionals is om voortdurend met goede content te komen dat aanslaat bij het gewenste publiek. Van blogs tot nieuwsbrief teksten en marketing pagina's - ze moeten de juiste m...

Marketing16.06.2022

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merk