De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Als je tegenwoordig een beetje indruk wilt maken op Youtube of als streamer moet je dingen doen die niemand anders doet, of die dingen nu verstandig zijn of niet (vooral dat laatste, want met normaal doen is het moeilijk clicks rapen.) Sinds de treitervloggers is wel duidelijk dat dingen doen die niet de bedoeling zijn in elk geval veel publiciteit oplevert.
Live show
De maatschappelijke discussie daarover is nog lang niet voorbij, maar de makers van Nerve, die deze week in première gaat, hebben het idee doorgetrokken tot de logische conclusie: iemand gaat een app bedenken die mensen dingen laat doen omdat anderen daar geld voor over hebben. Gevaarlijk? Onverantwoord? Illegaal? Zeker. Maar wel een goed recept voor een film.
“Are you a watcher or a player?” is de vraag die in de trailer steeds opnieuw wordt gesteld en hoofdpersoon wordt door haar vrienden gepusht om eens een keer een risico te nemen. Het is in deze tijden van treitervloggers des te actueler, al is de insteek van de film toch net iets anders doordat de spelers van het spel beloond worden door derden als ze dingen doen die technisch gezien niet door de beugel kunnen.
Hoe dan ook, de film is snel, actueel en voor diegenen die zich afvragen of het ‘wel goed komt’ met al die rare snuiters op Youtube en streaming-kanalen een mooie blik op waar het kan eindigen. Het roept ook de vraag op hoe lang het duurt voordat een service zoals deze ook in het echte leven populair gaat worden.
[Afbeelding © Lionsgate]
Verder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022