De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
KLM kondigde vandaag een nieuwe intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent aan voor Google Home, genaamd Blue Bot.
Hiermee biedt KLM passagiers hulp bij het inpakken van hun koffer. KLM’s servicebot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie, geeft reizigers op Google Home persoonlijk advies over wat ze moeten meenemen op basis van hun KLM-bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse.
Google Home
Google Home is een slimme luidspreker die door middel van spraaksturing opdrachten aanneemt voor verschillende services. KLM’s servicebot BB, een afkorting voor Blue Bot, ondersteunt passagiers met een intelligente, interactieve inpaklijst door middel van spraaksturing.
De service begint door KLM op te roepen op Google Home. In de nabije toekomst kunnen klanten via Google Home een lijst met herinneringen naar hun favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals bijvoorbeeld visums die nog geregeld moeten worden.
Kunstmatige intelligentie
KLM’s servicebot BB is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met een combinatie van KLM- en externe technologie.
BB is zelflerend en heeft een eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker. BB ging in september 2017 van start op Messenger, door klanten tijdens een gesprek de mogelijkheid te geven een ticket te boeken. Vanaf vandaag biedt ze als pratende inpakassistent een tweede service. De komende periode zal BB meer services gaan bieden via verschillende sociale mediakanalen.
Een aantal ‘influencers’ hebben de inpakassistent van KLM op Google Home al uit kunnen proberen. Hun bevindingen zie je hieronder:
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024
Google introduceert een speelse doodle met popcorn
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023
KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen
Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30Verder lezen over Voice Search
Nieuws16.04.2021
Laat je horen vandaag! Het is Internationale Dag van de Stem
Marketing04.09.2019
Voice search heeft komend jaar nog geen grote impact
Videomarketing blijft het goed doenSearch18.06.2019
Voice search: zoekresultaten op eerste pagina van Google zijn relevant
Technology13.03.2019
Wat moeten we toch met spraakassistenten?
Technology28.12.2018
Privacy de drempel voor Smart Home-apparaten
Coffee corner03.09.2018
Viral: Voice Control in jouw Smart Home niet altijd handig
Technology10.08.2018
Samsung’s slimme speaker is de Galaxy Home
Bixby, Spotify en AKG speakersOnline03.08.2018