KLM kondigde vandaag een nieuwe intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent aan voor Google Home, genaamd Blue Bot.
Hiermee biedt KLM passagiers hulp bij het inpakken van hun koffer. KLM’s servicebot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie, geeft reizigers op Google Home persoonlijk advies over wat ze moeten meenemen op basis van hun KLM-bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse.
Google Home is een slimme luidspreker die door middel van spraaksturing opdrachten aanneemt voor verschillende services. KLM’s servicebot BB, een afkorting voor Blue Bot, ondersteunt passagiers met een intelligente, interactieve inpaklijst door middel van spraaksturing.
De service begint door KLM op te roepen op Google Home. In de nabije toekomst kunnen klanten via Google Home een lijst met herinneringen naar hun favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals bijvoorbeeld visums die nog geregeld moeten worden.
KLM’s servicebot BB is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met een combinatie van KLM- en externe technologie.
BB is zelflerend en heeft een eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker. BB ging in september 2017 van start op Messenger, door klanten tijdens een gesprek de mogelijkheid te geven een ticket te boeken. Vanaf vandaag biedt ze als pratende inpakassistent een tweede service. De komende periode zal BB meer services gaan bieden via verschillende sociale mediakanalen.
Een aantal ‘influencers’ hebben de inpakassistent van KLM op Google Home al uit kunnen proberen. Hun bevindingen zie je hieronder: