08.12.2014
Media

Jumbo reclame, goed jatwerk of briljant staaltje publiciteit

By: Henk de Hooge

BlogMedia

Jumbo heeft de grootste supermarkt van Nederland, 5 keer groter dan andere supermarkten en heeft nu met hun nieuwe 3 minuten durende TV-commercial ook de grootste bek van Nederland. 

De commercial geïnspireerd op nogal wat andere commercials, in vaktermen heet dat schaamteloos jatwerk maakt de tongen los en op Twitter, waar anders, gaat men volledig los, zo lijkt het. 

Misschien is het schaamteloos jatwerk wel bedoeld om de tongen los te maken. Misschien is het wel de knipoog en is het te doen om iets van herkenbaarheid, bewust gedaan? Als je het zo openlijk doet, dan is dat natuurlijk bewust, de vraag alleen al is overbodig. Melden en laten weten dat die vrachtwagens toch wel heel erg op … lijken. Thanks for reminding, die hebben we allemaal wel. En Jan Smit en Lee Towers met koptelefoon, check, die kennen we ook en is al 143 eerder gekopieerd. Anders even luisteren naar Skyradio, dan komt het nummer iedere 2 uur voorbij, in de oude versie en de nieuwe. 

Terug naar de vraag jatwerk of briljant. Noem het briljant jatwerk want we schrijven erover, mekkeren op Twitter erover en zorgen er voor dat de commercial nog meer publiciteit krijgt. Goed gedaan Jumbo, nu nog wel ff de boodschap echt waarmaken want dat ben je nu met je grote bek wel verplicht. En die BN’ers hebben natuurlijk belangeloos meegewerkt!

https://youtube.com/watch?v=VJ_eie3WtCc%3Ffeature%3Doembed

Share this post