De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Te lang? Geen tijd om te lezen? Soms is een lang artikel best lekker voor een verre treinreis, maar over het algemeen willen we toch koppensnellen en in een paar seconden weten wat er voor ons uit een artikel te halen valt. Daarom is er nu een website genaamd TLDR die lange artikelen aan je presenteert in snackvorm.
Too Long Didn’t Read
We zullen het artikel hierover niet te lang maken, maar TLDR (wat staat voor Too Long, Didn’t Read, een veel gebezigde afkorting op social media en fora), is er om artikelen die je wil lezen maar te lang vindt, wat korter te maken. Hierdoor wordt de informatie behapbaar en kun je uiteindelijk zelf besluiten om toch nog voor dat lange stuk te gaan.
Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een URL naar het artikel op de website TLDR te plaatsen. Dat is niet afhankelijk van een x aantal woorden, dus je kunt een kort stuk zoals dit erop zetten, maar ook een boek dat iemand vol enthousiasme in zijn totaliteit op een internetpagina heeft geplakt. Je kunt er ook voor kiezen er in een keer een lange lap tekst in te plakken.
Een soort samenvatting
Vervolgens haalt het systeem, onder andere afhankelijk van de lengte van het artikel, enkele zinnen eruit bij wijze van samenvatting. Zo heb je in drie, vier, vijf regels al een duidelijk beeld van wat je kunt verwachten van een artikel en dat is toch erg fijn als je inderdaad van plan bent op iemand te reageren met: te lang, niet gelezen.
Het is wel aan te raden de tool vooral te gebruiken voor langere artikelen, want dan is hij meer accuraat omdat hij meer informatie heeft om de samenvatting op te baseren. Je kunt sowieso trouwens niet verwachten dat de samenvatting altijd helemaal perfect is: het is vooral een manier om even snel te begrijpen waar een artikel ongeveer over gaat, in plaats van dat het er specifiek alle nuttige dingen uit kan halen. Daarom heet het ook TLDR in plaats van TL:UTS (too long: use this summary).
Verder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022
8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie
Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merkVerder lezen over Software
Online12.11.2024
Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Online04.11.2024
Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit
Er is een workaroundMobile29.10.2024
Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone
Artificial Intelligence21.10.2024
Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken
Cybercrime15.10.2024
Pas op: er is een groot beveiligingslek in WordPress-plugin Jetpack
Online14.10.2024
ING introduceert Budgetteren: een maandbudget voor boodschappen, sporten, enzo
Technology14.10.2024