Media09.11.2017

Fresh Bridge vecht met #Stocktober tegen neppe stockfotografie


Stockfoto’s. Flauwe meuk. Neppe shit. Als er iets niet authentiek is, dan zijn het wel stockfoto’s en -video’s. Die hebben dus niets te zoeken in een moderne contentstrategie, zeggen ze bij Fresh Bridge.

Het digitale marketingbureau is er zo op tegen, dat ze zelfs de hele maand oktober hebben uitgetrokken om slechte stockfoto’s en -video’s onder de vlag van #Stocktober ludiek te kakken te zetten.

FreshBridge_Stocktober_051017_1
FreshBridge_Stocktober_051017_1

Als een merk een product of dienst wil aanbieden gaat het om het verhaal, de lifestyle en de emotie. Bij die beleving horen foto’s en video’s die de insights van een merk of het verhaal daarachter als uitgangspunt hebben. Stockmedia heeft dat nooit en is daarmee altijd een soort van compromis op kwaliteit en effectiviteit.

Roderick Cremers, oprichter en eigenaar van Fresh Bridge, gelooft er daarom niet in. “We zien merkwaarden als ‘echt’, ‘persoonlijk’ en ‘authentiek’ die vervolgens ondersteund worden door stockfoto’s of -video’s. Dat kan niet.”

FreshBridge_Stocktober_051017_7
FreshBridge_Stocktober_051017_7
FreshBridge_Stocktober_051017_19
FreshBridge_Stocktober_051017_19
FreshBridge_Stocktober_051017_12
FreshBridge_Stocktober_051017_12

Als je iets nodig hebt, moet je het dus zelf (of met partners) maken. Dan zijn ze áltijd écht en sluiten ze goed aan bij het verhaal. Daarbij is het ook belangrijk om je te realiseren als merk dat je social content altijd concurreert met de berichten van familie en vrienden op de tijdlijn van je doelgroep. Niemand wilt tussen vakantiefoto’s en babykiekjes ineens een gesponsord bericht met een stockfoto tegenkomen.

Daarom dus Stocktober. Bij Fresh Bridge op kantoor heeft iedereen zich kostelijk vermaakt met het (na)maken van de meest onbedoeld hilarische stockfoto’s. Cremers: “Om een statement te maken. Natuurlijk is er verschil in stockfotografie en zijn er ook mooi vormgegeven beelden te koop. Maar dat maakt ze nog niet authentiek.”

FreshBridge_Stocktober_051017_20
FreshBridge_Stocktober_051017_20
FreshBridge_Stocktober_051017_21
FreshBridge_Stocktober_051017_21
FreshBridge_Stocktober_051017_9
FreshBridge_Stocktober_051017_9

Met de actie hoopt Fresh Bridge dat er wat meer nagedacht wordt over stockfotografie. Stockfoto’s zijn niet effectief, en zowel merken als consumenten weten beter en zouden meer mogen verwachten.

Totdat iedereen wakker is geworden blijft het bij het bedrijf gewoon elk jaar Stocktober. Wil je nog meer zien? Dan kun je terecht op de Facebookpagina van Fresh Bridge.

[Afbeeldingen © Fresh Bridge]

...

Verder lezen over Dialoogmarketing

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Alles over de nieuwe telecommunicatiewet die per 1 juli ingaat

Het is Internationale Dag van de Telecommunicatie. We kunnen stilstaan bij thuiswerken, bij 5G, maar we kiezen voor de nieuwe telecommunicatiewet, want die wordt al heel binnenkort van kracht. Vanaf 1 juli 2021 hebben we...

Technology17.05.2021

Alles over de nieuwe telecommunicatiewet die per 1 juli ingaat

Opt-in of opt-out?
Zo maak je een mooie marketing beursstand

Je hebt een plekje op een vakbeurs of festival om je marketingmix wat uit te breiden. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw beursstand opvalt om nieuwe commerciële leads te genereren of potentieel talent te ontmoeten? Hi...

DC Business25.03.2020

Zo maak je een mooie marketing beursstand

Denk strategisch na bij het plannen van uw kraam op een beurs
Webcare op Twitter in Nederland is nog niet je van het

Digital Wizards heeft onderzocht hoe de webcare van Nederlandse bedrijven er bij staan. Er werd in het weekend, toch vaak het moment waarop veel consumenten er gebruik van willen maken, gecheckt of de webcare respons gaf...

Social Media15.10.2018

Webcare op Twitter in Nederland is nog niet je van het

Onderzoek Digital Wizards vindt nog wel wat issues
Dialogue Marketing Awards 2015 voor Air Miles en UPC

Tijdens de uitreiking van de Dialogue Marketing Awards van DDMA en DeMeter is Richard Brandhorst (Air Miles) uitgeroepen tot Dialogue Marketeer of the Year. Annefloor Samsom (UPC) ontving de prijs voor Dialogue Marketi...

Marketing10.01.2015

Dialogue Marketing Awards 2015 voor Air Miles en UPC

Richard Brandhorst is Dialogue Marketeer of the Year & Annefloor Samsom Dialogue Marketing Talent of the Year!
De nominaties voor de Dialogue Marketing Awards 2015

Vandaag is bekendgemaakt welke marketeers kans maken op de Dialogue Marketing Awards van 2015. Richard Brandhorst (Airmiles), Marc Borgers (Borgers & Straathof) en Richard Otto (Adformatie) maken kans om Dialogue Markete...

Marketing28.11.2014

De nominaties voor de Dialogue Marketing Awards 2015

De sprekende waterfontein

Een leuke campagne van de "You Are What You Drink" organisatie: Drink Up. De campagne is bedoelt om mensen aan te sporen meer schoon water te drinken en gezondere keuzes te maken. Om deze boodschap te verspreiden hebben...

Marketing22.09.2014

De sprekende waterfontein

Nomineer: Dialogue Marketeer en het Dialogue Marketing Talent van het jaar 2014

Welke marketeer en welk aanstormend Dialogue Marketing Talent hebben het afgelopen jaar een bijzondere prestatie geleverd op het gebied van dialoogmarketing? Wie toonden visie, creativiteit en resultaten? vanaf nu heeft...

Marketing03.10.2013

Nomineer: Dialogue Marketeer en het Dialogue Marketing Talent van het jaar 2014

Verder lezen over Fotografie

Dit is het dertiende Amsterdam Light Festival in beeld!

Amsterdam Light Festival is een jaarlijkse traditie die de hoofdstad verlicht in de donkerste maanden van het jaar. Van 28 november 2024 t/m 19 januari 2025 vindt alweer de 13e editie plaats van dit internationaal toonaangevende lichtkunstfestival. Het thema is Rituals.

Online02.12.2024

Dit is het dertiende Amsterdam Light Festival in beeld!

Innovatie in herinneringen: Fotoboeken van byPaper met Augmented Reality

In een tijd waarin technologie ons steeds meer helpt om herinneringen op nieuwe en creatieve manieren vast te leggen, biedt byPaper iets revolutionairs: fotoboeken met Augmented Reality (AR). Deze technologie maakt het mogelijk om je foto's te verrijken met video's, waardoor je niet alleen herinneringen in het fotoboek kunt vastleggen, maar ze ook op een levendige manier opnieuw kunt beleven. Of het nu de beelden en geluiden van een waterval zijn tijdens een vakantie, of het lachen van vrienden op een feestje – je beleeft het opnieuw, alsof je er weer bij bent.

Online21.11.2024

Innovatie in herinneringen: Fotoboeken van byPaper met Augmented Reality

NASA-astronaut deelt adembenemende video van het noorderlicht

Een astronaut genaamd Matthew Dominick, die keek vanuit het raam van de Dragon Endeavour bekeek het Noorderlicht eens van de andere kant.

Technology10.10.2024

NASA-astronaut deelt adembenemende video van het noorderlicht

Straks heb je elke dag een originele profielfoto op WhatsApp

Een Lensa-achtige functie komt nu van Meta zelf naar WhatsApp. Zo heb je elke dag een originele profielfoto, als je dat wil natuurlijk.

Social Media02.07.2024

Straks heb je elke dag een originele profielfoto op WhatsApp

Instagram noemt zijn AI-labels anders door boosheid gebruikers

Meta labelde allerlei posts die niet AI waren wel als kunstmatige intelligentie. Daar waren de daadwerkelijke fotografen niet over te spreken.

Social Media02.07.2024

Instagram noemt zijn AI-labels anders door boosheid gebruikers

Leica’s nieuwe app is voor wie de oude cameralook terugwil

Leica heeft een nieuwe app die heel geschikt blijkt te zijn voor wie terugverlangt naar oude camera’s. Het is de Leica Lux-app en je vindt in deze app verschillende kleurprofielen waarmee je de oldschool camera-looks kunt recreëren.

Mobile06.06.2024

Leica’s nieuwe app is voor wie de oude cameralook terugwil

De voordelen en nadelen van foto’s maken van je eten

Een foto maken van je eten, zeker als dat een mooi opgemaakt bordje is in een restaurant, en andere mensen lekker laten meegenieten. Het heeft zijn voordelen en nadelen.

Social Media02.06.2024

De voordelen en nadelen van foto’s maken van je eten

Keukenhof en Samsung samen voor magische ‘Night at Keukenhof’

Ondertussen is Keukenhof tijdelijk gesloten, maar wij mochten een laatste magische night meemaken: A night at Keukenhof. Klinkt als een horrorfilm, is het verre van. Samen met de Samsung Galaxy S24 gingen we op pad, nachtfoto’s maken.

Mobile30.05.2024

Keukenhof en Samsung samen voor magische ‘Night at Keukenhof’

Verder lezen over Online Advertising

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Microsoft heeft eigenaren van een Copilot+-laptop deze week een nieuwe al te fijne verrassing gegeven. Gigantische advertenties.

Advertising22.11.2024

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting