Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Je kunt het leven niet altijd serieus nemen. Dat weet ook de organisatie van de verkiezing voor de Slechtste Slogan van 2021. Sommige bedrijven, bestemmingen en organisaties prijzen zichzelf namelijk echt op een bedenkelijke manier aan. Het was overigens al de tiende keer dat de verkiezing plaatsvond. De bedenkelijke ‘winnaar’ ontvangt een blauw tegeltje van het platform ‘Slechte Slogans’. Van 1 tot 6 december kon gestemd worden op de genomineerden.
Winnaar Slechtste Slogan 2021
De winnaar van 2021 is Benny’s Vleesservice. Een bedrijf waar je waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord, maar een originele slogan gebruiken ze zeker. Die is namelijk ‘Mijn ballen wegen 130 gram!!’. Tja, bijzonder is de slogan sowieso, maar hij blijft wel hangen. Als je het mij vraagt had de gemeente Almelo moeten winnen. Zij bedachten namelijk een slogan om de plaats te promoten met de slogan ‘I Amlelo’. Niet te doen toch? Een andere kanshebber was Cafetaria Borst met ‘De lekkerste borst voeding aan huis!’.
Genomineerden Slechtste Slogan
De slogan van Almelo was slecht, maar er waren nog meer dubieuze leuzen genomineerd. Rijmen en ‘ludieke’ woordspelingen deden het goed dit jaar. Zoals ‘Jusleasen, daar wil je toch voor kiezen?’ of ‘You maki miso happy’. Warsteiner gebruikte ook een woordgrapje: ‘Warsteiner, geniet van Duitse delicaflesse’. De meest schunnige van dit jaar gaat waarschijnlijk naar Roes minihijskraanverhuur: ‘elk gaatje prutsen wij ‘m d’r in’.
Slechte slogans blijven bestaan
In de tien jaar dat het platform bestaat blijven slechte slogans binnenkomen. Als je er zelf eentje spot kun je die doorgeven via de website. Elke werkdag staat een nieuwe slogan op de site. De inzendingen blijven nog altijd binnenkomen.
Mede-initiatiefnemer Tefke van Dijk: “Over de inzendingen zeggen we vaak gekscherend tegen elkaar ‘Het hout nooit op!’, naar de slogan van een houthandel. Nu valt ons wel op dat de oogst aan ingestuurde slogans afgelopen coronajaar minder groot was dan voorgaande jaren. Logisch, want als je veel thuis moet blijven en weinig op straat komt, loop je minder slogans tegen het lijf.”
De slogan van Benny volgt de winnaar van vorig jaar op. Dat was Laat je poesje knippen voor ze begint te wippen van Dierenrechtenorganisatie Gaia (België).
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023