Media18.02.2019

​De eerste Pre-suasion Master van Nederland worden?


Volg de masterclass en word de effectiefste overtuiger

Heb jij de 6 overtuigingsprincipes van Cialdini onder de knie? En doe jij er alles aan om jouw klant te overtuigen met de juiste boodschap? Neem dan nu de volgende stap: breng jouw klant in de juiste mindset. Want de effectiefste overtuiger treft eerst de juiste voorbereidingen, zodat de ontvanger ook openstaat voor zijn boodschap.

In de Momentmakers Masterclass leer je precies hoe je dit aanpakt. Bas Wouters is een van de vijf gecertificeerde Pre-suasion Trainers ter wereld, en persoonlijk door Cialdini opgeleid om deze training te geven.

Cialdini’s tweede werk

Het is alweer 34 jaar geleden dat de bekende gedragspsycholoog dr. Robert Cialdini zijn bekende werk Influence [LINK] schreef. Daarna had hij lange tijd geen materie dat hij interessant genoeg vond om over te schrijven. Hij wilde nog een werk schrijven dat echt impact zou maken. Daarom kwam pas in 2016 zijn volgende werk uit: De kracht van timing. Daarin beschrijft hij het concept pre-suasion. En dat is behoorlijk powerful stuff. Zelfs ervaren overtuigers kunnen hun vaardigheden verbeteren met deze materie. Wat houdt het in en hoe pas je het toe?

Pre-suasion en persuasion: hoe zit dat?

Als je iemand wil overtuigen om bijvoorbeeld jouw product te kopen, dan kun je hem een krachtige boodschap voorschotelen. Maar hoe krachtig die ook is, het is maar hopen dat jouw klant op dat moment ook openstaat voor die boodschap.

Of heb je daar invloed op? Jazeker! Je slaat de plank mis als je geen actie opzet om de lezer eerst ontvankelijk te maken voor jouw verzoek. Dat doe je door het creëren van de juiste mindset. En daar gaat het om bij pre-suasion. Cialdini beschrijft de verhouding tussen persuasion en pre-suasion als volgt: “Optimal persuasion is achieved through optimal pre-suasion.”

Een voorbeeld: frisdrank verkopen

Een bedrijf wilde een nieuwe frisdrank promoten. Ze vroegen aan voorbijgangers: “Wil je onze nieuwe frisdrank proeven? Zo ja, mogen we dan jouw e-mailadres? Dan sturen we je een coupon waarmee je de frisdrank bij de supermarkt kunt halen.” 32% van de ondervraagden gaf hun e-mailadres om het nieuwe drankje te proberen.

Vervolgens stelde het bedrijf een extra vraag voorafgaand aan het verzoek om het e-mailadres, namelijk: “Vind jij jezelf avontuurlijk?” Vervolgens gaf maar liefst 76% van de voorbijgangers hun e-mailadres.

Hoe komt het dat deze korte vraag voor een veel beter resultaat zorgde? Statistisch gezien vindt 92% van de mensen zichzelf avontuurlijk, en iedereen beantwoordde daarom de extra vraag met “ja”. Door het stellen van deze vraag werd bij de voorbijgangers een avontuurlijke mindset gecreëerd. En avontuurlijke mensen proberen nieuwe dingen. Deze avontuurlijke mindset in combinatie met de vraag of de voorbijgangers iets nieuws wilde proberen, zorgde ervoor dat zo’n hoog percentage hun e-mailadres gaf.

frisdrank
frisdrank

Word jij de eerste Pre-suasion Master van Nederland?

Om je overtuigingskracht te vergroten, moet je dus helder hebben welke mindset jouw klant moet hebben, om open te staan voor jouw boodschap. Bas Wouters leert je hoe je dat doet in de Momentmakers Masterclass.

De Momentmakers Masterclass is ontwikkeld door Cialdini. Bas is een van de vijf gecertificeerde Pre-suasion Trainers ter wereld en de enige in Nederland die deze masterclass mag geven. Hij is daarvoor geselecteerd uit het selecte gezelschap van 19 Cialdini Method Certified Trainers (CMCT). Hij heeft hiervoor een intensieve training gehad van Cialdini zelf.

Dit leer je in de masterclass:

In deze masterclass leer je het unieke time system, het systeem waarmee jij pre-suasion praktisch leert toepassen. Hiermee leer je:

  • mensen ontvankelijk te maken voor je boodschap vóórdat ze deze gehoord hebben;
  • in welke mindset je mensen moet brengen en hoe je dat doet;
  • hoe je jouw overtuigende boodschap nog krachtiger maakt.

Dit is het resultaat:

  • Je kunt overtuigen en beïnvloeden als een expert.
  • Je weet hoe jij je online conversies en salesrendement kunt verhogen.
  • Je kunt beter onderhandelen, presenteren en managen.

Dit is de eerste keer dat deze masterclass in Nederland wordt gegeven én deze materie is nergens anders verkrijgbaar.

Wil jij vooroplopen in de overtuigingspsychologie?

Meld je dan nu aan op momentmakers.persuasion.nl

[Fotocredits © BillionPhotos.com – Adobe Stock]

...

Verder lezen over Nederland

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

Op 8 oktober ontving de gemeente Den Haag als eerste en enige Nederlandse stad het EU missie label ‘100 klimaat neutrale en slimme steden in 2030’. Ze krijgen deze erkenning omdat de gemeente Den Haag in Europa koploper is met haar innovatieve klimaatactiviteiten en -ambities. Deze erkenning is een steun in de rug voor de Haagse inwoners, ondernemers en met name de ondertekenaars van he Haags Klimaatakkoord.

Nieuws08.10.2024

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen

De handige app WeTransfer, om bestanden te versturen, is uitgevonden in Nederland en altijd gerund vanuit ons land, maar dat is nu voorbij.

Online02.08.2024

WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Het EK 2024 is nog in volle gang. Toch maakt de NOS nu al bekend dat het ook de rechten voor UEFA Euro 2028 heeft verworven. Ze hebben hierover een akkoord bereikt met de Europese voetbalbond. Daarnaast gaat de NOS de komende vier jaar ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal en de finales van de UEFA Nations League tot medio 2028 uitzenden.

Media02.07.2024

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen

Het aantal Brabantse startups is sinds 2020 spectaculair gegroeid. Met 1462 startups heeft Brabant nu de op twee na grootste startup-populatie van alle Nederlandse provincies. Dit is een stijging van bijna 22 procent ten opzichte van 2020, toen er 1200 startups waren. Deze cijfers komen naar voren uit het vandaag gepubliceerde Birch-rapport, dat in opdracht van startuporganisatie Braventure is uitgevoerd.

Startups27.06.2024

In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen

8 redenen om de Q-Park parkeerapp te gebruiken

Rijd je rond in Amsterdam en weet je niet waar je allemaal kunt parkeren? Of heb je niet zoveel tijd om een parkeerkaartje te halen? Parkeren is een stuk makkelijker geworden sinds er apps zijn waarmee je dat heel eenvoudig kunt doen.

Automotive13.06.2024

8 redenen om de Q-Park parkeerapp te gebruiken

Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis

Elke reis vereist voorbereiding en planning. Als mensen op reis gaan, zoeken ze op de een of andere manier naar de beste opties op basis van hun financiële mogelijkheden. En, om zo eerlijk mogelijk te zijn, het is onwaarschijnlijk dat iemand zou weigeren om geld te besparen op zijn reis, omdat dit geld kan worden besteed aan verschillende soorten entertainment.

Lifestyle29.05.2024

Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis

Nederlandse online casinobonussen uitgelegd

Spelers die bij Nederlandse online casino's gaan spelen kunnen gebruik maken van diverse soorten bonussen. Niet alleen krijgen nieuwe spelers vaak de mogelijkheid om hiervan te profiteren, ook voor bestaande gokkers die al langer een account hebben zijn er allerlei promoties.

Lifestyle21.05.2024

Nederlandse online casinobonussen uitgelegd

5 dingen om op te letten als je je eigen bedrijf start

Eigen tarieven bepalen en eigen werktijden: hoe fijn is dat? Het geeft een enorm gevoel van vrijheid, maar dat betekent niet dat er niet een paar dingen zijn die je toch echt wel even moet regelen. Deze 5 dingen zijn verstandig om op te letten als je je eigen bedrijf start.

Startups15.05.2024

5 dingen om op te letten als je je eigen bedrijf start