Media18.02.2019

​De eerste Pre-suasion Master van Nederland worden?


Volg de masterclass en word de effectiefste overtuiger

Heb jij de 6 overtuigingsprincipes van Cialdini onder de knie? En doe jij er alles aan om jouw klant te overtuigen met de juiste boodschap? Neem dan nu de volgende stap: breng jouw klant in de juiste mindset. Want de effectiefste overtuiger treft eerst de juiste voorbereidingen, zodat de ontvanger ook openstaat voor zijn boodschap.

In de Momentmakers Masterclass leer je precies hoe je dit aanpakt. Bas Wouters is een van de vijf gecertificeerde Pre-suasion Trainers ter wereld, en persoonlijk door Cialdini opgeleid om deze training te geven.

Cialdini’s tweede werk

Het is alweer 34 jaar geleden dat de bekende gedragspsycholoog dr. Robert Cialdini zijn bekende werk Influence [LINK] schreef. Daarna had hij lange tijd geen materie dat hij interessant genoeg vond om over te schrijven. Hij wilde nog een werk schrijven dat echt impact zou maken. Daarom kwam pas in 2016 zijn volgende werk uit: De kracht van timing. Daarin beschrijft hij het concept pre-suasion. En dat is behoorlijk powerful stuff. Zelfs ervaren overtuigers kunnen hun vaardigheden verbeteren met deze materie. Wat houdt het in en hoe pas je het toe?

Pre-suasion en persuasion: hoe zit dat?

Als je iemand wil overtuigen om bijvoorbeeld jouw product te kopen, dan kun je hem een krachtige boodschap voorschotelen. Maar hoe krachtig die ook is, het is maar hopen dat jouw klant op dat moment ook openstaat voor die boodschap.

Of heb je daar invloed op? Jazeker! Je slaat de plank mis als je geen actie opzet om de lezer eerst ontvankelijk te maken voor jouw verzoek. Dat doe je door het creëren van de juiste mindset. En daar gaat het om bij pre-suasion. Cialdini beschrijft de verhouding tussen persuasion en pre-suasion als volgt: “Optimal persuasion is achieved through optimal pre-suasion.”

Een voorbeeld: frisdrank verkopen

Een bedrijf wilde een nieuwe frisdrank promoten. Ze vroegen aan voorbijgangers: “Wil je onze nieuwe frisdrank proeven? Zo ja, mogen we dan jouw e-mailadres? Dan sturen we je een coupon waarmee je de frisdrank bij de supermarkt kunt halen.” 32% van de ondervraagden gaf hun e-mailadres om het nieuwe drankje te proberen.

Vervolgens stelde het bedrijf een extra vraag voorafgaand aan het verzoek om het e-mailadres, namelijk: “Vind jij jezelf avontuurlijk?” Vervolgens gaf maar liefst 76% van de voorbijgangers hun e-mailadres.

Hoe komt het dat deze korte vraag voor een veel beter resultaat zorgde? Statistisch gezien vindt 92% van de mensen zichzelf avontuurlijk, en iedereen beantwoordde daarom de extra vraag met “ja”. Door het stellen van deze vraag werd bij de voorbijgangers een avontuurlijke mindset gecreëerd. En avontuurlijke mensen proberen nieuwe dingen. Deze avontuurlijke mindset in combinatie met de vraag of de voorbijgangers iets nieuws wilde proberen, zorgde ervoor dat zo’n hoog percentage hun e-mailadres gaf.

frisdrank
frisdrank

Word jij de eerste Pre-suasion Master van Nederland?

Om je overtuigingskracht te vergroten, moet je dus helder hebben welke mindset jouw klant moet hebben, om open te staan voor jouw boodschap. Bas Wouters leert je hoe je dat doet in de Momentmakers Masterclass.

De Momentmakers Masterclass is ontwikkeld door Cialdini. Bas is een van de vijf gecertificeerde Pre-suasion Trainers ter wereld en de enige in Nederland die deze masterclass mag geven. Hij is daarvoor geselecteerd uit het selecte gezelschap van 19 Cialdini Method Certified Trainers (CMCT). Hij heeft hiervoor een intensieve training gehad van Cialdini zelf.

Dit leer je in de masterclass:

In deze masterclass leer je het unieke time system, het systeem waarmee jij pre-suasion praktisch leert toepassen. Hiermee leer je:

  • mensen ontvankelijk te maken voor je boodschap vóórdat ze deze gehoord hebben;
  • in welke mindset je mensen moet brengen en hoe je dat doet;
  • hoe je jouw overtuigende boodschap nog krachtiger maakt.

Dit is het resultaat:

  • Je kunt overtuigen en beïnvloeden als een expert.
  • Je weet hoe jij je online conversies en salesrendement kunt verhogen.
  • Je kunt beter onderhandelen, presenteren en managen.

Dit is de eerste keer dat deze masterclass in Nederland wordt gegeven én deze materie is nergens anders verkrijgbaar.

Wil jij vooroplopen in de overtuigingspsychologie?

Meld je dan nu aan op momentmakers.persuasion.nl

[Fotocredits © BillionPhotos.com – Adobe Stock]

...

Verder lezen over Nederland

Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten

Je wil aan het einde van het jaar bezig zijn met je kerstboom optuigen, maar je zal je toch ook over je zorgverzekering moeten buigen.

Nieuws20.11.2024

Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

Het kabinet heeft voor 2025 plannen voorgesteld om de regeldruk voor mkb-bedrijven te verlagen. Doel is dat ondernemers meer tijd hebben voor het ondernemerschap, innovatie en digitale ontwikkeling. Deze tijd is hard nodig voor de digitale ontwikkeling van ondernemers en hun bedrijven.

Technology18.11.2024

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

gebrek aan kennis en expertise
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!

Biologen en wolvenexperts hebben het ons jarenlang verzekerd. Wolven zouden mensen mijden en van nature schuw zijn. Het tegendeel lijkt inmiddels echter waar te zijn. Wolven wandelden al meermaals onverschrokken door dorpen of wijken en mijden ook in de vrije natuur mensen bepaald niet. Als gevolg hiervan neemt de lijst van confrontaties met wolven alsmaar in omvang toe.

Nieuws14.11.2024

Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!

Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijk
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk

Deze week is alweer de tiende editie van het Wildlife Film Festival Rotterdam (WFFR) van start gegaan! Deze feestelijke jubileumeditie opende met de wereldpremière van De Verwonderaars van de Rotterdamse filmmaker Rik van der Linden. Ook zijn er veel films van eigen bodem, thema- en shortprogramma’s en een filmtournee door de stad.

Events06.11.2024

10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk

5 dingen die we zullen missen van Blokker

Blokker gaat mogelijk failliet. Het is een Nederlands icoon dat verdwijnt. En daarmee ook veel Blokker-nostalgie, want die is er volop.

Nieuws05.11.2024

5 dingen die we zullen missen van Blokker

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

Op 8 oktober ontving de gemeente Den Haag als eerste en enige Nederlandse stad het EU missie label ‘100 klimaat neutrale en slimme steden in 2030’. Ze krijgen deze erkenning omdat de gemeente Den Haag in Europa koploper is met haar innovatieve klimaatactiviteiten en -ambities. Deze erkenning is een steun in de rug voor de Haagse inwoners, ondernemers en met name de ondertekenaars van he Haags Klimaatakkoord.

Nieuws08.10.2024

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen

De handige app WeTransfer, om bestanden te versturen, is uitgevonden in Nederland en altijd gerund vanuit ons land, maar dat is nu voorbij.

Online02.08.2024

WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Het EK 2024 is nog in volle gang. Toch maakt de NOS nu al bekend dat het ook de rechten voor UEFA Euro 2028 heeft verworven. Ze hebben hierover een akkoord bereikt met de Europese voetbalbond. Daarnaast gaat de NOS de komende vier jaar ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal en de finales van de UEFA Nations League tot medio 2028 uitzenden.

Media02.07.2024

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS