De tijd van de welbekende lijstjes breekt weer aan. Zo heeft de Nederlandse supermarktklant Bolletje uitgeroepen tot Merk van het Jaar. Calvé en Pampers nemen de tweede en de derde plek in. Dit is tijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) bekendgemaakt. Bolletje is van de 88 levensmiddelen merken het sterkste merk. Nutrilon is het overigens het merk dat het beste communiceert met de klant gevolgd door Hak en Campina. Deze merken scoren volgens de jury hoog op de mate waarin ze via verpakking, reclame, website en social media consumenteninformatie geven over ingrediënten, gebruiksinstructies, voedingswaarden en acties. Ook waardeert de consument bij deze laatstgenoemde merken de informatievoorziening.Het onderzoek werd uitgevoerd door EFMI Business School en GfK. De 88 merken werden beoordeeld op de criteria ‘kwaliteit’, ‘innnovatie’ en ‘expressiviteit’.
Naast deze ‘overall prijs’ vielen onderstaande zeven merken in hun categorie ook in de prijzen.
Blijft een geweldig of te zien hoe consumenten denken over merken. Hilarische uitspraken: