Media05.03.2016

Artsen zonder Grenzen laat positief geluid horen: #WeDontCare


De wereld staat in brand en de verdeeldheid lijkt groter dan ooit. Artsen zonder Grenzen lanceert daarom de online campagne #WeDontCare. Om een positief geluid te laten horen en om te laten zien waar de medische noodhulporganisatie voor staat. Afkomst, religie, politieke overtuiging? #WeDontCare. Artsen zonder Grenzen helpt iedereen die hulp nodig heeft.

Artsen zonder Grenzen roept mensen op om via de website hun eigen kleurrijke statement samen te stellen en die via social media te delen. Dat kan bijvoorbeeld zijn ‘Het maakt me niet uit dat je anders bent’ of ‘Het is mij om het even waar je in gelooft’. Het statement, met foto, in felle kleur, wordt op Facebook, Twitter en Instagram gedeeld – met oproep aan anderen om dat ook te doen.

Online manager Fieke den Boer van Artsen zonder Grenzen: “Zelfs je social timeline lijkt langzaam grauw te worden van alle ellende en vooroordelen. Zo heerst er een enorme negatieve sfeer rondom de vluchtelingencrisis. Wij hopen mensen ertoe te kunnen bewegen om juist een positief geluid te laten horen. Dat kan klein beginnen. Maar wij hopen op de power of the movement, de kracht van mensen die in beweging komen, om die negativiteit te doorbreken.”

#WeDontCare_visual
#WeDontCare_visual

Campagne

De online campagne #WeDontCare is deze week voor onbepaalde tijd van start gegaan. Voor deze campagne heeft Artsen zonder Grenzen digital agency TamTam ingeschakeld voor concept, creatie en productie.

Tobias van Veen, Lead Designer TamTam: “We zijn moe van alle klagers op social media. Het vreemde is dat je de grote middenmoot eigenlijk niet hoort. Deze campagne geeft juist hen de mogelijkheid om genuanceerd een statement te maken. Waarbij het niet gaat om fondsenwerving maar om de (digitale) wereld een stukje beter te maken. En dat zijn de beste projecten.”

...

Verder lezen over Campagne

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?

Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief

Verder lezen over Goede doel

3FM Serious Request haalt vele miljoenen op voor Stichting ALS Nederland

Op kerstavond is bekend gemaakt dat 3FM Serious Request dit jaar in totaal €7.502.981,- heeft opgebracht voor Stichting ALS Nederland. De drie NPO 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman kwame...

Media25.12.2023

3FM Serious Request haalt vele miljoenen op voor Stichting ALS Nederland

Je kan nu weer een plaat aanvragen voor 3FM Serious Request

Als de Sint het land verlaat, opent NPO 3FM traditiegetrouw de Vraag Een Plaat Aan voor 3FM Serious Request. Vanaf vandaag kan iedereen dus weer een plaat aanvragen via 3fm.nl/plaat. In ruil voor een donatie draaien de G...

Media06.12.2023

Je kan nu weer een plaat aanvragen voor 3FM Serious Request

ALS-ambassadeur René Froger vraagt eerste plaat aan
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
World Children’s Day: waarom sommige gebouwen vandaag blauw kleuren

Een kind kan de toekomst bepalen: wat een kind nu ziet, neemt hij mee in het scheppen van zijn eigen wereld. UNICEF vraagt daarom vandaag aandacht voor World Children's Day: omdat alle kinderen op de wereld rechten zoude...

Online20.11.2022

World Children’s Day: waarom sommige gebouwen vandaag blauw kleuren

Sea Shepherd toont ‘Catch Of The Day 2050’

Als overbevissing aanhoudt, zal er in 2050 meer zeeafval, zoals visnetten en ander visgerei, dan daadwerkelijke vis rondzwemmen in onze oceanen. Om dit bewustzijn te vergroten, en actie om de oceaan te redden te promote...

Advertising08.04.2022

Sea Shepherd toont ‘Catch Of The Day 2050’

Naar de andere kant van de Atlantische Oceaan in een roeiboot

De Atlantische Oceaan oversteken in een roeiboot is al een uitdaging op zich. Maar om dat nu midden in de winter te doen? Nou, dat is precies wat twee vrienden, Tristan Sim en Aidan Scherpbier uit Zwolle, vanaf 12 decemb...

Nieuws09.12.2021

Naar de andere kant van de Atlantische Oceaan in een roeiboot

One For The Sea zet zich in voor het behoud van zeebos
Ruim 4.000 kinderen op wachtlijst voor Sinterklaascadeau

1 op de 12 kinderen groeit op in armoede. Voor hen is pakjesavond vieren helemaal niet vanzelfsprekend. Nationaal Fonds Kinderhulp zorgt ervoor dat een groot deel van deze kinderen toch een cadeautje krijgt van de Sint....

Nieuws02.12.2021

Ruim 4.000 kinderen op wachtlijst voor Sinterklaascadeau

Nationaal Fonds Kinderhulp luidt de noodklok
​Muziek helpt Alzheimerpatiënten herinneren

Vandaag is het Wereld Alzheimer Dag, een dag om aandacht te vragen voor de ziekte van Alzheimer. 1 op de 5 mensen krijgt Alzheimer of een andere vorm van dementie en de impact hiervan op de patiënt, maar net zoveel op d...

Media21.09.2021

​Muziek helpt Alzheimerpatiënten herinneren

en een unieke Wasgij puzzel beschikbaar op bol.com