De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De wereld staat in brand en de verdeeldheid lijkt groter dan ooit. Artsen zonder Grenzen lanceert daarom de online campagne #WeDontCare. Om een positief geluid te laten horen en om te laten zien waar de medische noodhulporganisatie voor staat. Afkomst, religie, politieke overtuiging? #WeDontCare. Artsen zonder Grenzen helpt iedereen die hulp nodig heeft.
Artsen zonder Grenzen roept mensen op om via de website hun eigen kleurrijke statement samen te stellen en die via social media te delen. Dat kan bijvoorbeeld zijn ‘Het maakt me niet uit dat je anders bent’ of ‘Het is mij om het even waar je in gelooft’. Het statement, met foto, in felle kleur, wordt op Facebook, Twitter en Instagram gedeeld – met oproep aan anderen om dat ook te doen.
Online manager Fieke den Boer van Artsen zonder Grenzen: “Zelfs je social timeline lijkt langzaam grauw te worden van alle ellende en vooroordelen. Zo heerst er een enorme negatieve sfeer rondom de vluchtelingencrisis. Wij hopen mensen ertoe te kunnen bewegen om juist een positief geluid te laten horen. Dat kan klein beginnen. Maar wij hopen op de power of the movement, de kracht van mensen die in beweging komen, om die negativiteit te doorbreken.”
Campagne
De online campagne #WeDontCare is deze week voor onbepaalde tijd van start gegaan. Voor deze campagne heeft Artsen zonder Grenzen digital agency TamTam ingeschakeld voor concept, creatie en productie.
Tobias van Veen, Lead Designer TamTam: “We zijn moe van alle klagers op social media. Het vreemde is dat je de grote middenmoot eigenlijk niet hoort. Deze campagne geeft juist hen de mogelijkheid om genuanceerd een statement te maken. Waarbij het niet gaat om fondsenwerving maar om de (digitale) wereld een stukje beter te maken. En dat zijn de beste projecten.”
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Goede doel
Media25.12.2023
3FM Serious Request haalt vele miljoenen op voor Stichting ALS Nederland
Media06.12.2023
Je kan nu weer een plaat aanvragen voor 3FM Serious Request
ALS-ambassadeur René Froger vraagt eerste plaat aanOnline27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieOnline20.11.2022
World Children’s Day: waarom sommige gebouwen vandaag blauw kleuren
Advertising08.04.2022
Sea Shepherd toont ‘Catch Of The Day 2050’
Nieuws09.12.2021
Naar de andere kant van de Atlantische Oceaan in een roeiboot
One For The Sea zet zich in voor het behoud van zeebosNieuws02.12.2021
Ruim 4.000 kinderen op wachtlijst voor Sinterklaascadeau
Nationaal Fonds Kinderhulp luidt de noodklokMedia21.09.2021