De wereld staat in brand en de verdeeldheid lijkt groter dan ooit. Artsen zonder Grenzen lanceert daarom de online campagne #WeDontCare. Om een positief geluid te laten horen en om te laten zien waar de medische noodhulporganisatie voor staat. Afkomst, religie, politieke overtuiging? #WeDontCare. Artsen zonder Grenzen helpt iedereen die hulp nodig heeft.
Artsen zonder Grenzen roept mensen op om via de website hun eigen kleurrijke statement samen te stellen en die via social media te delen. Dat kan bijvoorbeeld zijn ‘Het maakt me niet uit dat je anders bent’ of ‘Het is mij om het even waar je in gelooft’. Het statement, met foto, in felle kleur, wordt op Facebook, Twitter en Instagram gedeeld – met oproep aan anderen om dat ook te doen.
Online manager Fieke den Boer van Artsen zonder Grenzen: “Zelfs je social timeline lijkt langzaam grauw te worden van alle ellende en vooroordelen. Zo heerst er een enorme negatieve sfeer rondom de vluchtelingencrisis. Wij hopen mensen ertoe te kunnen bewegen om juist een positief geluid te laten horen. Dat kan klein beginnen. Maar wij hopen op de power of the movement, de kracht van mensen die in beweging komen, om die negativiteit te doorbreken.”
De online campagne #WeDontCare is deze week voor onbepaalde tijd van start gegaan. Voor deze campagne heeft Artsen zonder Grenzen digital agency TamTam ingeschakeld voor concept, creatie en productie.
Tobias van Veen, Lead Designer TamTam: “We zijn moe van alle klagers op social media. Het vreemde is dat je de grote middenmoot eigenlijk niet hoort. Deze campagne geeft juist hen de mogelijkheid om genuanceerd een statement te maken. Waarbij het niet gaat om fondsenwerving maar om de (digitale) wereld een stukje beter te maken. En dat zijn de beste projecten.”