Het seminar CrossMediaGames 2007 gaat over de interactie tussen media, merken en games en wil een overzicht geven van de meest aansprekende producties en ideeën van dit moment en de nabije toekomst.
Na enkele jaren van relatieve stilte staan we nu aan de vooravond van de grote samensmelting van media. Door de alomtegenwoordige, snelle netwerken en hoogwaardige nieuwe generaties browsers, telefoons, settop boxen, media centers en TV’s worden grensverleggende, nieuwe toepassingen realiteit. Dit gaat fantastische mogelijkheden geven .
Merken en Media zetten dan ook steeds vaker games in. De komende 2 jaar wordt vooral veel verwacht van games waar de speler in mee speelt. Voorbeelden hiervan: elke dag een puzzel oplossen op je mobiel, een hint en top 10 van de vorige dag staat in de krant; met duizenden mensen via web en telefoon live meespelen met een radioshow; bij een popconcert strijden in een multiplayer game voor fans; realtime virtueel meerijden op het circuit bij een Grand Prix; massaal live meespelen met quizzen en sportwedstrijden op TV; multiplayer Call TV waarbij iedereen wel echt meespeelt.
Nederland en Scandinavië behoren tot de meest innovatieve landen waar breedband, broadcast en mobiel samenkomen. Op het seminar worden een aantal aansprekende cases uit deze landen gepresenteerd. Media- en merkenprofessionals vertellen over hun ervaringen met games en gaan in panels het debat aan over mogelijkheden van games voor merken en media. De nieuwste verleidingstechnieken voor het activeren van passieve consumenten zullen besproken worden. Ondertussen mixt een VJ games en experiences die op 6 grote schermen in de zaal voor een beeldende entourage zorgen.