Ik maakte ook nog even een stukje digitale televisie mee. Daar was de geest van de machtige consument uit Moore’s verhaal eerder geheel afwezig. Hoezo geen push?
Berry Vetjes (TNO ICT) liet de ‘prachtige’ mogelijkheden zien van interactieve tv, en Hans Broekhuis (Tele2) deed vrolijk mee. Grolschmusic: een themachannel voor web en tv. Kreeg ik wéér dat déjà vu gevoel, dit keer zo ongeveer naar 1999.
Bovendien herinnerde ik me een onderzoek uit 2005 waarin jonge gezinnen aangaven helemáál niet te zitten wachten op televisieknopjes, opties, menuutjes en tralala. Gewoon lekker uitgeblust op de bank met zijn allen. Vandaar ook dat ‘uitzending gemist’ zo populair is bij Tele2 tv. Geen fratsen, wel service.
Ook dagvoorzitter Peter Wiegman kan het niet nalaten op te merken dat digitale tv er nu al wel heel lang ‘aan zit te komen’…. Hoelang? Wij gedenken Mieke Telkamp…