Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Uit het eerste crossmediale direct marketingonderzoek in Nederland van Copernica en ReclameWeek, blijkt dat het kennisniveau van reclame- en communicatiebureaus ten aanzien van Cross DM nog flink voor verbetering vatbaar is.
Een derde van de bureaus vindt het eigen niveau onvoldoende. Tegelijkertijd is bijna iedereen in het vak overtuigd van het belang van een crossmediale marketingaanpak. Het onderzoeksrapport Cross DM 2006 is te downloaden via www.crossdm.nl.
Bijna eenderde van de bureaus vindt het eigen kennisniveau van Cross DM onvoldoende: 27,3% beoordeelt het eigen kennisniveau matig , 3,9% vindt het kennisniveau zelfs slecht. De overige bureaus beoordelen het kennisniveau ten aanzien van Cross DM met een voldoende (36,4%), goed (27,3%) of uitstekend (5,2%).
Voor de meeste bureaus is ‘RSS marketing’ een (nog) onbekende marketingvorm, net als MSN Messenger bots, viral marketing en community marketing. De bureaus doen er wel iets aan om hun vakkennis bij te houden. Vakbladen worden het meest gebruikt om kennis op te doen over Cross DM, gevolgd door de dagelijkse praktijk en internet. Als kennisbron krijgt internet met een 7,3 de hoogste waardering. Van seminars, cases en workshops wordt in mindere mate gebruik gemaakt om het kennisniveau op peil te houden, waarbij seminars en workshops met een 4,3 en 4 bovendien een lage waardering krijgen.
Bureaus zien de toekomst van Cross DM rooskleurig in. Bijna 95% van de bureaus verwacht dat zij een meer adviserende rol naar klanten gaan spelen op het gebied van Cross DM. Het merendeel van de bureaus (79,1%) verwacht dat Cross DM de komende drie jaar intensiever zal worden ingezet binnen communicatie- en reclamebureaus.
Bijna eenderde van de bureaus denkt zelfs dat de verhouding tussen de inzet van traditionele en digitale media binnen campagnes over 5 jaar omgedraaid zal zijn. De bureaus verwachten dat van de interactieve marketing-vormen zoekmachine marketing een opmars gaat maken in 2006. Weblogs nemen een opvallende achtste plaats in.
Copernica en Reclameweek hebben de bureaus gevraagd naar de bestedingen, mate van inzet en het kennisniveau van crossmediale direct marketing. Op basis van een kwalitatief vooronderzoek onder 17 bureaus afgelopen voorjaar, is er een online vragenlijst opgesteld die naar 600 reclame- en communicatiebureaus (met minimaal een bruto bureau-inkomen van 345.000 euro) in Nederland is verstuurd.
In totaal hebben 96 bureaus deelgenomen aan het onderzoek. Copernica en ReclameWeek starten volgend voorjaar met Cross DM 2007.
Verder lezen over Mac
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Mobile11.06.2024
Apple WWDC 2024: de 10 grootste aankondigingen
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Gadgets06.09.2023
Chromebook-alternatief: Apple heeft goedkope MacBook in de maak
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020
Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!
Verder lezen over Zoekmachine
Search01.11.2024
ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024
SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie
Search30.07.2024
Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken
Search26.06.2024
Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine
Marketing19.06.2024