Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Nationale en internationale brancheorganisaties en culturele instellingen nemen actief deel aan de Cross Media Week PICNIC ’06, een initiatief van de Cross Media Week Foundation.
Naast invulling van het programma in de vorm van workshops, dragen zij ook bij aan de marketing van het evenement door het actief te promoten onder hun leden. PICNIC ’06 is een jaarlijks terugkerend evenement dat eind september in Amsterdam plaatsvindt en zich richt op creativiteit in cross media content en technologie op het gebied van media en entertainment.
Deelnemende brancheorganisaties en culturele instellingen zijn: Alternate Reality Gaming Network, Amsterdam International Fashion Week, Bond van Adverteerders (BVA), Vereniging van Communicatie-Adviesbureau’s (VEA ), Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO), Platform voor Internet Bureaus Nederland (PIBN), Berkeley Cybersalon, Chinese Radio, het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), Club of Amsterdam, Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA), East of England Multimedia Alliance, European Archive, European Journalism Centre, Europrix Top Talent Award, Federation of European Direct and Interactive Marketing (FEDMA), Global IT Association for Telecommunications, Immovator Cross Media Network, Innovatieveiling, Interactive Professionals Associatie Nederland (IPAN), International Advertising Association Nederland (IAA), Internet Society Nederland(ISOC), Kendra Initiative, Mediagilde, Mediamatic, MultimediaN, Orange Alert Dutch Design NYC, Paradiso, Stichting Internet Reclame (STIR), Syntens, Virtual Institute for Research into Media Culture Amsterdam (VIRMA), Virtueel Platform, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, World Summit Award en Waag Society.
“De betrokkenheid van deze partijen is strategisch. Hun bijdrage garandeert dat PICNIC ’06 een divers en hoogwaardig creatief publiek trekt van professionals die actief bezig zijn met de ontwikkeling van innovatieve cross media content, formats en kanalen”, zegt Marleen Stikker, medeoprichter van de Cross Media Week Foundation.
Leden van de deelnemende organisaties ontvangen een korting op de toegang tot het congres. Bepaalde partijen organiseren tijdens het evenement bovendien speciale workshops voor hun leden en andere bezoekers van PICNIC ’06. De Bond van Adverteerders geeft tijdens PICNIC ’06 een workshop voor adverteerders, bureaus en media-eigenaren genaamd ’Broadband Vital Advertisers‘. In die workshop wordt gekeken naar de manier waarop adverteerders om kunnen gaan met de veranderingen die IPTV en andere digitale TV trends met zich meebrengen.
Andere workshops die georganiseerd worden door brancheorganisaties zijn: Avoiding the Digital Memory Loss, Cities as Digital Communities, Craftworld: the Art of Television and Gaming, Chat Robots, The Power of Mobile Media, Location-Based Thinking, Re:set 11: A New Definition of Creativity, Innovation Journalism, Online Revenue Assurance, TV Transformations, Machinima Salon, OOG en Color Bites. Zie voor meer informatie: www.crossmediaweek.org/partnerevents
Helen Faasse, directeur van BVA: “Onze organisatie is verheugd deel uit te maken van dit nieuwe evenement. PICNIC ’06 is een unieke bijeenkomst van creatieve talenten uit de hele wereld. Het is een mooie gelegenheid voor onze leden om te netwerken met professionals van andere cross media disciplines en geïnspireerd te worden door het werk van anderen.”
Verder lezen over Chat
Social Media13.09.2024
Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp
Mobile30.08.2024
Telegram in de problemen: dit is er allemaal gaande
Social Media28.06.2024
Instagram introduceert influencer-chatbots met Nederlands grapje
Gaming12.03.2024
Discord wordt nog meer een gameplatform
Online11.01.2024
Je kunt bij ChatGPT AI-chatbots shoppen voor allerlei functies
Welkom in de GPT StoreGaming02.01.2024
5 tips om meer uit je Discord-account te halen
Online20.11.2023
Coolblue integreert AI en komt met Chat G-Piet
Chat G-Piet strooit met gedichtjesOnline06.11.2023
Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?
Verder lezen over Mac
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Mobile11.06.2024
Apple WWDC 2024: de 10 grootste aankondigingen
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Gadgets06.09.2023
Chromebook-alternatief: Apple heeft goedkope MacBook in de maak
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023