04.08.2006
Media

PICNIC ‘06 update (1)

By: Henk de Hooge

BlogMedia
1154675903picnic-06-logo.jpg
1154675903picnic-06-logo.jpg

Nationale en internationale brancheorganisaties en culturele instellingen nemen actief deel aan de Cross Media Week PICNIC ’06, een initiatief van de Cross Media Week Foundation.

Naast invulling van het programma in de vorm van workshops, dragen zij ook bij aan de marketing van het evenement door het actief te promoten onder hun leden. PICNIC ’06 is een jaarlijks terugkerend evenement dat eind september in Amsterdam plaatsvindt en zich richt op creativiteit in cross media content en technologie op het gebied van media en entertainment.

Deelnemende brancheorganisaties en culturele instellingen zijn: Alternate Reality Gaming Network, Amsterdam International Fashion Week, Bond van Adverteerders (BVA), Vereniging van Communicatie-Adviesbureau’s (VEA ), Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO), Platform voor Internet Bureaus Nederland (PIBN), Berkeley Cybersalon, Chinese Radio, het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), Club of Amsterdam, Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA), East of England Multimedia Alliance, European Archive, European Journalism Centre, Europrix Top Talent Award, Federation of European Direct and Interactive Marketing (FEDMA), Global IT Association for Telecommunications, Immovator Cross Media Network, Innovatieveiling, Interactive Professionals Associatie Nederland (IPAN), International Advertising Association Nederland (IAA), Internet Society Nederland(ISOC), Kendra Initiative, Mediagilde, Mediamatic, MultimediaN, Orange Alert Dutch Design NYC, Paradiso, Stichting Internet Reclame (STIR), Syntens, Virtual Institute for Research into Media Culture Amsterdam (VIRMA), Virtueel Platform, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, World Summit Award en Waag Society.

“De betrokkenheid van deze partijen is strategisch. Hun bijdrage garandeert dat PICNIC ’06 een divers en hoogwaardig creatief publiek trekt van professionals die actief bezig zijn met de ontwikkeling van innovatieve cross media content, formats en kanalen”, zegt Marleen Stikker, medeoprichter van de Cross Media Week Foundation.

Leden van de deelnemende organisaties ontvangen een korting op de toegang tot het congres. Bepaalde partijen organiseren tijdens het evenement bovendien speciale workshops voor hun leden en andere bezoekers van PICNIC ’06. De Bond van Adverteerders geeft tijdens PICNIC ’06 een workshop voor adverteerders, bureaus en media-eigenaren genaamd ’Broadband Vital Advertisers‘. In die workshop wordt gekeken naar de manier waarop adverteerders om kunnen gaan met de veranderingen die IPTV en andere digitale TV trends met zich meebrengen.

Andere workshops die georganiseerd worden door brancheorganisaties zijn: Avoiding the Digital Memory Loss, Cities as Digital Communities, Craftworld: the Art of Television and Gaming, Chat Robots, The Power of Mobile Media, Location-Based Thinking, Re:set 11: A New Definition of Creativity, Innovation Journalism, Online Revenue Assurance, TV Transformations, Machinima Salon, OOG en Color Bites. Zie voor meer informatie: www.crossmediaweek.org/partnerevents

Helen Faasse, directeur van BVA: “Onze organisatie is verheugd deel uit te maken van dit nieuwe evenement. PICNIC ’06 is een unieke bijeenkomst van creatieve talenten uit de hele wereld. Het is een mooie gelegenheid voor onze leden om te netwerken met professionals van andere cross media disciplines en geïnspireerd te worden door het werk van anderen.”

Share this post