Sinds afgelopen maandag is de nieuwssite NU.nl gestart op Stream:edge, de vertoning van online videostreaming aan NU.nl bezoekers. Middels deze pilot onderzoeken Mediaedge:cia en ilse media de communicatie-effecten van audio –en videobeelden via internet. Mediaedge:cia heeft Stream:edge ontwikkeld in het kader van een pan-Europese campagne voor haar cliënt TomTom, leverancier van autonavigatiesystemen. Stream:edge wordt uitgebracht in samenwerking met NU.nl, onderdeel van ilse media.
Het primaire doel van het onderzoek is de bepaling van de toegevoegde waarde van de internetcampagne op de overige campagne-onderdelen die voor TomTom GO worden gevoerd. Daarnaast worden de mogelijke verschillen getraceerd in de impact en effecten van de traditionele banner en de videostreaming. Specifiek wordt daarbij gemeten wat de impact van het gebruik van geluid is.
Annejet Brenninkmeijer, Brand Manager bij TomTom: “We lanceren momenteel in elf landen de TomTom GO, een alles-in-één autonavigatiesysteem. De inzet van Stream:edge op NU.nl past goed in de campagne, die verder bestaat uit de inzet van radio, print, outdoor en internet. Daarnaast past een innovatief medium als Stream:edge bij een innovatief product als TomTom.”
Met de lancering van Stream:edge, biedt Mediaedge:cia niet alleen nieuwe advertentiemogelijkheden, maar staat het ook voor vernieuwing en ontwikkeling binnen het medium internet. Voor het innovatieve karakter van de pilot stellen ilse media en NU.nl graag hun uitgebreide netwerk ter beschikking. NU.nl is bij uitstek het platform om een dergelijk onderzoek te faciliteren: het is de grootste nieuwssite van Nederland.