Dit blijkt uit cijferwerk van de computerwebsite PCplein, die zich baseert op cijfers van de Amerikaanse zoekdienst Alexa. Volgens Alexa zou Flabbergasted zo’n 150.000 bezoekers per dag trekken.
In de rest van de top 10 komen vooral verstrooiende weblogs voor, zoals GeenStijl (2), Jaggle (4), Kladblog (5), Skoften (7), Retecool (8) en Hersenscheet (10). De overige drie richten zich op een wat professioneler publiek en gaan alle drie over marketing: Marketingfacts (3), Dutch Cowboys (6) en Frank Watching (9).
Ook bij de nummers 11 tot en met 100 domineren de jongerencultuur en de marketingwereld. Verder valt op dat niet alleen marketeers maar ook internetjournalisten verdienstelijk webloggen:
Erwin Boogert (21), Sander Lindenburg (44), Arjan Dasselaar (52), Erwin van der Zande (60), Francisco van Jole (64) en Lars Pasveer (73). Enkele andere professionals zijn internetondernemer Adam Curry (13), politicus Jan Marijnissen (36), voormalig tv-maker Wim de Bie (40), fotograaf Thomas Schlijper (59) en tv-ster Georgina Verbaan (78). De nummer 100 trekt nog geen 300 unieke bezoekers per dag. Zoveel heeft een Nederlandse weblogger blijkbaar nodig om tot de top te kunnen worden gerekend. via IP