De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Eerder vandaag werd in Baarn de derde Nederlandse bloggersmeeting gehouden. De eerste twee edities heb ik persoonlijk niet meegemaakt, maar de derde was in ieder geval onderhoudend.
Organisator Peter R. Wiegman van Mediaonderzoek.nl trapte af met veel statistische informatie. Dat moest natuurlijk ook wel, want hij heeft een reputatie hoog te houden. Zijn tips aan het publiek waren: gebruik het liefst één systeem om je statistieken bij te houden, weet wat je meet en weet waarom je het meet.
Daarna was het de beurt aan Marco Derksen van Marketingfacts. Hij gaf inzicht in de bezoekersaantallen en -profielen van zijn weblog. Bovendien zette hij uitleg bij zijn theorie ‘Van passant tot evangelist‘. Conclusie daarvan is dat je bezoekers kunt transformeren van stranger (eerste bezoek) tot lurker (regelmatige bezoeker) tot participant (discussieert mee) tot evangelist (blogt mee). Reken hierbij op een doorstroming van 10%, dus van 100.000 strangers blijven er 100 evangelisten over.
Vervolgens was het de beurt aan Ruben Timmerman van Usarchy, die in sneltreinvaart zijn verhaal deed over businessblogs en hoe bezoekers hiervan kunnen worden aangespoord tot interactie. Ook ging hij in op de usability en gaf hierbij voorbeelden van hoe het wel en niet moet. Tot slot werden we getrakteerd op de eerste resultaten van zijn nieuwe project Zoekmachinetest.nl:
Aantal uitgebrachte stemmen: 10.507. Verdeling over de 4 zoekmachines: Google 35%, Yahoo 29%, MSN 24% en Ilse 13%. Met excuses aan Ilse, die sponsor was van de meeting. 😉
Tjeerd Kooij van WebAds sloot de middag af met een uitleg over CPM-advertenties (geschikt voor branding en imago) en CPC-advertenties (waarbij afgerekend wordt op resultaat). Doelstelling hierbij is de juiste doelgroep op het juiste moment te bereiken met de juiste boodschap. De goede targetmogelijkheden die internet biedt kwamen voorbij en voor blogs zag hij vooral potentie in product placement en de dialoog die adverteerders met hun doelgroep kunnen aangaan.
De aansluitende netwerkborrel was gezellig en daarmee kwam ook aan de derde Nederlandse bloggersmeeting een eind. De volgende keer ben ik er graag weer bij!
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024
Google introduceert een speelse doodle met popcorn
Verder lezen over Mac
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Mobile11.06.2024
Apple WWDC 2024: de 10 grootste aankondigingen
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Gadgets06.09.2023
Chromebook-alternatief: Apple heeft goedkope MacBook in de maak
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020