United Flight 93, die in Nederland vanaf 29 juni in de bios te zien is, is in Amerika al in premiere gegaan. Daaraan vooraf gaat een harde campagne, die online alleen gericht was op de politiek-conservatieve weblogs.
De film gaat over United Airlines vlucht 93 van 9/11/2001, die door terroristen werd overgenomen. De passagiers weten via de mobiele telefoon al dat eerder 2 vliegtuigen het WTC zijn binnengevlogen, besluiten hun leven op te offeren en het vliegtuig te laten neerstorten voor het de bestemming kon bereiken.
Het politieke litteken 9/11 zit blijkbaar diep bij het liberale advertentieteam. Adpunch meldt dat er veel advertentieruimte is ingekocht op alleen de politiek-conservatieve weblogs. En dat is raar, want de liberale blogosfeer is in omvang 4 X groter, en ’t lijkt daarom meer op een aanval op de regering Bush.
In dat geval is de timing van de film + camapgne lekker; Bush zit flink in ’t nauw omdat een jury op ’t punt staat de enige opgepakte 9/11-terrorist de doodstraf te geven, maar de bewijzen zijn dun. Een mooi voorbeeld van blogvertising en het effectief bereiken van je doelgroep!
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020