Media21.02.2006

Amsterdam krijgt internationaal congres nieuwe media


1140555891crossmedia-week.jpg
1140555891crossmedia-week.jpg

Amsterdam krijgt een nieuw internationaal evenement voor bedrijven op het gebied van nieuwe media. De Cross Media Week heeft als doel Amsterdam internationaal op de kaart te zetten als ‘Creative Industry’, broedplaats voor creatief talent en bedrijven binnen de media en entertainment industrie. De Cross Media Week zal een jaarlijks terugkerend evenement worden.

De Cross Media Week vindt in september 2006 voor de eerste keer plaats op het Westergasfabriek terrein en is voor multimediabedrijven, zoals ontwikkelaars van games, designers, reclamebureaus, televisie- en internetbedrijven. Het evenement bestaat uit een internationaal congres, een cross media marktplaats, workshops en demo sessies. Ook worden er uitzonderlijke, internationale cross media cases onderscheiden .

De raadscommissie Economische Zaken is op 16 februari akkoord gegaan met het voorstel voor een bijdrage van € 445.000 vanuit het economisch stimuleringsprogramma HERMEZ voor dit initiatief. Verantwoordelijk wethouder Economische Zaken, Laetitia Griffith, ‘dit project past in de ambitie om Amsterdam nog sterker op de kaart te zetten als creatieve stad en vestigingsplaats voor creatieve bedrijven’.

Initiatiefnemers van de Cross Media Week zijn Bas Verhart (oprichter en CEO Media Republic) en Marleen Stikker (oprichter Waag Society). Bas Verhart: ‘Naast bedrijven willen we graag dat internationaal talent zich vestigt in onze hoofdstad. De Cross Media Week moet een jaarlijkse inspiratiebron en netwerkplaats worden voor mensen met passie voor creatie’.

Bovendien wil de Cross Media Week de stad mobiliseren. ‘We willen een verbinding leggen tussen de creatie en innovatie van de straat en de creatieve industrie. Door een aantal publieksevenementen zal Amsterdam een week lang het podium zijn voor nieuwe media’, aldus Marleen Stikker.

Naast de gemeente Amsterdam leveren het Ministerie van Economische Zaken en het Amsterdamse en internationale bedrijfsleven een bijdrage aan het evenement.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Games

Welk kaartspel speelt James Bond graag in het casino?

Ben je benieuwd welk casinospel James Bond het liefst speelt? Deze vraag leeft bij veel mensen. James Bond, de wereldberoemde geheim agent, staat erom bekend dat hij zijn tijd in casino's doorbrengt, vaak omringd door de spanning van verschillende casinospellen.

Entertainment14.10.2024

Welk kaartspel speelt James Bond graag in het casino?

Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag

Sony introduceert twee nieuwe consoles om de dertigjarige verjaardag van het gamemerk te vieren. Het gaat om limited editions PlayStation 5 en PlayStation 5 Pro. Ze hebben een heel toffe retrolook, maar binnenin natuurlijk de kracht die we van deze consoles mogen verwachten.

Gaming20.09.2024

Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag

PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro

Sony staat op het punt om de PlayStation 5 Pro te onthullen. Vanmiddag is er een 'technische presentatie'.

Gaming10.09.2024

PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro

EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions

Electronic Arts heeft verschillende nieuwe en exclusieve meerjarige marketingpartnerships en in-game-integraties bevestigd met een paar van de grootste namen in het voetbal, waaronder marketing- en licentiepartnerships met de Italiaanse giganten AS Roma en SSC Napoli. Ook Fenerbahçe SK, Galatasaray S.K., FK Bodø/Glimt en de Argentijnse competitie Liga Profesional de Fútbol (LPF) maken nu onderdeel uit van de meer dan 700 clubs en meer dan 30 competities die beschikbaar komen in EA Ssports FC 25.

Gaming05.09.2024

EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Signify maakt vandaag bekend een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI sync box te lanceren. De Philips Hue Play HDMI sync box 8k is ontworpen om je Philips Hue lampen te synchroniseren met de nieuwste HDMI 2.1-videostandaard die wordt gebruikt door populaire spelconsoles zoals de PS5 en Xbox One, met resoluties tot 8K en verversingssnelheden tot 120Hz.

Gadgets05.09.2024

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Acer Project Dualplay: een laptopconcept met afneembare controllers

Acer introduceerde vanaf de IFA in Berlijn het Project DualPlay-concept. Dit Predator-concept speelt in op de laatste trends in gaming en bestaat uit een nieuwe, gedeelde gamingervaring op één krachtige pc. Project DualPlay verlegt de grenzen van mobiel gamen en biedt gamers nog meer mogelijkheden om overal hun favoriete AAA-games te spelen.

Gaming05.09.2024

Acer Project Dualplay: een laptopconcept met afneembare controllers

Nitro Blaze 7: de eerste handheld gaming-pc van Acer

De Nitro Blaze 7 (GN771), de eerste handheld gaming-pc van Acer. Dit apparaat combineert ultramoderne technologie met een compact design zodat de allerbeste games en entertainment altijd binnen handbereik zijn. De eerste generatie handheld gaming-pc van Acer is voorzien van een AMD Ryzen 7 8840HS-processor, inclusief Ryzen AI voor het optimaliseren van de prestaties en snelheid in een breed scala aan games en applicaties.

Gaming04.09.2024

Nitro Blaze 7: de eerste handheld gaming-pc van Acer

Star Wars Outlaws is nu beschikbaar voor iedereen

De eerste open-wereld Star Wars-game speelt zich af tussen Star Wars:The Empire Strikes Back en Star Wars: Return of the Jedi, waarin de criminele onderwereld floreert. Star Wars Outlaws is nu verkrijgbaar op Xbox Series X | S, PlayStation 5, Amazon Luna en Windows pc via Ubisoft Connect.

Gaming04.09.2024

Star Wars Outlaws is nu beschikbaar voor iedereen

+ winactie Hasbro Pulse

Verder lezen over Reclame

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Verder lezen over Televisie

Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt

Amazon wil nu een zelfde soort programma gaan maken als Shark Tank en dat zien wij helemaal zitten. Dit is waarom.

Startups30.09.2024

Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Het is over en uit met Chromecast. Google ondersteunt ze nog wel, maar er worden geen nieuwe Chromecasts meer gemaakt. Dit is opvolger Google TV Streamer.

Gadgets23.09.2024

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Ambilight TV werd 20 jaar geleden geïntroduceerd op de IFA in Berlijn, de grootste beurs voor consumentenelektronica die deze week plaatsvindt en dit jaar zelf een 100-jarige jubileum viert. De Philips Ambilight-technologie viert 20 jaar van ontwikkeling en succes. Nog altijd is de techniek een van de meest onderscheidende technologieën binnen de tv-markt. Populariteit van de extra dimensie van licht op de muur bij tv-kijken neemt daarnaast toe bij consumenten. Maar liefst 35 miljoen Ambilight tv's hebben al een tevreden eigenaar gevonden. Daarmee is Ambilight TV een van de meest populaire consumentenelektronicaproducten ooit onder het Philips-merk.

Technology06.09.2024

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor

Ziggo voegt zelf voorafgaand aan het programma een batterij aan reclames toe en je kunt er niets tegen doen.

Video29.08.2024

Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

Google neemt afscheid van zijn Chromecast en introduceert zijn nieuwe thuisstream-apparaat: Google TV Streamer.

Gadgets06.08.2024

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude

De meest recente Chromecast dateert uit 2022 en is de Chromecast with Google TV. De nieuwe lijkt daar echter totaal niet op.

Gadgets23.07.2024

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude

Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet

Streamingdienst Viaplay heeft het niet makkelijk. Het aantal abonnees ging in het tweede kwartaal weer naar beneden.

Entertainment18.07.2024

Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Het EK 2024 is nog in volle gang. Toch maakt de NOS nu al bekend dat het ook de rechten voor UEFA Euro 2028 heeft verworven. Ze hebben hierover een akkoord bereikt met de Europese voetbalbond. Daarnaast gaat de NOS de komende vier jaar ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal en de finales van de UEFA Nations League tot medio 2028 uitzenden.

Media02.07.2024

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS