De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Philips heeft maandag met veel tamtam en voor het oog van de verzamelde wereldpers de bijna tien jaar oude slogan ‘let’s make things better’ ingeruild voor het kernachtigere ‘sense and simplicity’. Philips wil technologie terug brengen tot de essentie. Om invulling te geven aan die boodschap gaat Philips in de laatste drie maanden van dit jaar zo’n 80 miljoen euro uitgeven aan marketing. Tien procent van het mediabudget is bestemd voor online.
Kleisterlee werd tijdens zijn presentatie bijgestaan door Chief Marketing Officer Andrea Ragnetti, die grotendeels verantwoordelijk is voor het invullen van de nieuwe marketingstrategie van Philips. Ragnetti zei dat de slogan let’s make things better zijn werk had gedaan en benadrukte dat het revitaliseren van een van ’s werelds 100 grootste merken (te weten Philips, redactie) geen eenvoudige opgave is. Maar daarvoor krijgt hij dan ook hulp van buitenaf. Van DDB dat als reclamebureau betrokken is bij de campagne en van mediabureau Carat.
Zij zullen ervoor zorgen dat duidelijk wordt waarvoor het ‘nieuwe’ Philips precies staat. 90 procent van het totale marketingbudget rondom ‘sense and simplicity’ is bestemd voor print en tv. “10 procent is bestemd voor online maar dat percentage is groeiende,” haastte Ragnetti zich erbij te zeggen. Vreemd, want met 10% van het budget dat wordt besteed aan Internet, lijkt het wel of ze van een andere planeet komen…
Verder lezen over Philips
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Gadgets05.09.2024
Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box
Gadgets10.07.2024
Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht
Gadgets19.06.2024
Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op
Technology29.05.2024
5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen
Technology10.05.2024
Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring
Entertainment22.02.2024
De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV
Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!Gadgets09.01.2024
Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023