De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
[Esmee Ouwehand] Natuurlijk willen we allemaal weten hoe het nou zit met het meten van pr. En dan vooral hoe pr-bureaus in Nederland hier mee omgaan. Heeft de pr-professional echt de advertentiewaarden bij het oud vuil gezet?
Goed, we weten nu wel dat het meten van de output van pr-middelen al lang niet meer alleen aan advertentiewaarden of het aantal plaatsingen wordt gekoppeld. Maar er wordt binnen PR ook nog niet altijd gestuurd en gemeten op bijvoorbeeld bedrijfsdoelstellingen die vooraf aan de inzet van pr-middelen worden gekoppeld. Het is een ontwikkeling die we allemaal doorgaan.
Ik ben, als onderdeel van mijn studie Communicatie, bij Pride PR een onderzoek gestart naar de wensen van bedrijven op het gebied van meten binnen pr. In een vooronderzoek bij dit onderzoek wil ik in kaart brengen hoe het bij Nederlandse pr-bureaus gesteld is. Ik ben bijvoorbeeld nieuwsgierig naar welke meetmethodes veel worden gebruikt. Maar ook waarom sommige methodes misschien wel niet worden gebruikt. Is dat omdat er geen vraag naar is? Of om hele andere redenen?
Daarom wil ik pr-professionals vragen om de bij mijn onderzoek horende vragenlijst in te vullen. Het gaat om 30 vragen en het invullen duurt ongeveer 10 minuten, misschien zelfs minder. De inzendingen zijn en blijven natuurlijk anoniem.
De resultaten van deze enquête deel ik met jullie na afloop. Noem het een kleine benchmark die hopelijk ook jouw nieuwsgierigheid bevredigt, inzicht geeft in hoe het bij Nederlandse pr-bureaus staat als het op meten aankomt en handige handvaten biedt om je eigen diensten mee in te richten. De uitkomsten van het onderzoek moeten een goed beeld geven van de kansen binnen het nieuwe medialandschap met betrekking tot het meten van het effect van de output van pr.
[Afbeelding © Fotolia.com]
Verder lezen over Analytics
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
Search13.04.2021
De voordelen van goede een goede SEO-strategie en linkbuilding
Search12.04.2021
Google komt met handige updates in Search Console
Zo zijn je website statistieken in nog meer detail te analyseren!Online08.02.2021
Google Analytics 4 (GA4) – Wat zijn de grootste verschillen en de voor- en nadelen?
DC Business11.12.2019
Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op
Bij Global Founders Capital en BAMOnline11.09.2019
SAP Analytics Cloud biedt ASICS realtime inzicht in prestaties
Marketing28.08.2019
De belangrijkste thema’s van de vijfde editie van Big Data Expo
Marketing06.11.2018
Marketing Strategie: Het 4F Model
1 model om al jouw marketing activiteiten te sturen!Verder lezen over PR
DC Business21.12.2023
Edelman versterkt sectorleiderschap met nieuwe benoemingen in EMEA
DC Business10.07.2020
Digital Marketing Summit: PR meets Marketing
Online21.04.2020
Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0
Online21.03.2019
Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie
DC Business17.06.2018
5 redenen waarom visitekaartjes nog steeds nuttig zijn in 2018
Entertainment23.11.2017
Beste escape room ever: 13 uur in een rijdende trein door Finland
Murder on the Orient Express in het echtSocial Media12.04.2017
Het PR-drama van United Airlines gaat viral
Social Media10.04.2017