Media22.09.2013

Nike inspireert vrouwen to #Justdoit


nike-inspireert-vrouwen-to-justdoit.jpg
nike-inspireert-vrouwen-to-justdoit.jpg

In de maand waarin Nike de 25e verjaardag van ‘Just do it’ viert, inspireert het merk vrouwen in heel Europa grenzen te verleggen en nieuwe doelen te behalen. Eerder riep Nike daarom vrouwen op om van de maand september haar meest actieve maand ooit te maken.

Afgelopen vrijdag presenteerde Nike haar nieuwe ‘Just do it’ campagne in Europa met een nieuwe versie van de ‘Possibilities’ video. De video is een ode aan de prestaties van elke vrouw die haar grenzen heeft verlegd en haar ware potentieel heeft omarmd en zo deze maand actiever te zijn dan ooit.

Jessie J & Gerard Piqué

In de video (zie hieronder) maken we kennis met de hoofdrolspeelster die wordt blootgesteld aan verschillende uitdagingen en scenario’s die op haar pad komen. Deze ‘challenges’ dagen haar en de kijker uit om niet stil te blijven staan maar juist haar grenzen te verleggen. Ook zien we in de video de wereldberoemde popster Jessie J en FC Barcelona speler Gerard Piqué. Beiden zijn het toonbeeld van het Nike ‘Just Do It’-gevoel. Jessie J is daarnaast te zien in haar eigen NTC-workout die NTC-leden kunnen gebruiken hun training tot een hoger niveau te brengen.

Nike daagde me uit tot Just Do It, dus ik doe het”, aldus Jessie J. “Ik ga al vaak naar de sportschool en ik hoop dat ik op deze manier vrouwen kan inspireren de uitdaging aan te gaan”.

Nike Challenges #Justdoit

De gehele maand september organiseert Nike een serie unieke en uitdagende Nike+ challenges die vrouwen stimuleert om hun eigen #justdoit reis te starten. Een goed voorbeeld is de eerste Nike+ European Challenge ‘Run The Distance’. Hierin worden vrouwen en hun vriendinnen uitgedaagd gezamenlijk een marathon te lopen in één week. Elke stap kan bijgehouden worden op Nike+. De ‘NTC Early Bird’ daagt vrouwen uit hun ochtendroutines positief te veranderen en de dag goed te starten.

Nu de meest actieve maand ooit aan haar einde komt, daagt Nike in haar nieuwste ‘Possibilities’ video vrouwen uit nieuwe doelen te blijven behalen en het buitengewone tot het alledaagse te maken. Kom vroeger uit bed, maak je training zwaarder, loop sneller en ga voor die extra kilometer. Dit alles terwijl je Nike Running+ en de Nike Training Club app gebruikt en op die manier Nike Fuel verdient.

Het digitale ecosysteem Nike+ heeft inmiddels ruim 18 miljoen leden wereldwijd die allemaal aangemoedigd worden hun activiteiten te delen middels de #justdoit hashtag om op die manier andere vrouwen te motiveren nieuwe possibilities te realiseren.

...

Verder lezen over Nike

Zelfs schoenen ontkomen niet aan het grootste nadeel aan tech

Technologie is onze grootste vriend, maar stiekem kan het ook onze grootste vijand zijn. Zelfs schoenen ontkomen er niet meer aan.

Technology05.07.2024

Zelfs schoenen ontkomen niet aan het grootste nadeel aan tech

Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds

Iedereen kent de Error 404 wel, maar zou je er ook schoenen van aandoen? Natuurlijk, het is herkenbaar en het zal zeker wat mensen aan het lachen maken. Plus, het zijn Nike's.

Online16.04.2024

Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds

​Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden

Een mooie collectie sneakers thuis? Je bent niet de enige. Ook ben je niet de enige die met de ontbinding van sneakers te maken zal krijgen. De materialen waarvan sneakers, zoals Nike Air Max, zijn gemaakt zijn geen lang...

Gadgets06.02.2024

​Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden

Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh

Sportmerk Nike staat op het punt zijn eigen NFT-platform te lanceren. Het heet .Swoosh en je kunt er non-fungible tokens (NFT’s) verzamelen van het populaire merk. Een heel logische keuze, want als er een merk is dat i...

Metaverse16.11.2022

Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

Jarenlang schreef ik met enige regelmaat over ruziënde smartphone fabrikanten die elkaar de rechtbank in jaagden vanwege (vermeende) schendingen van patenten. Apple en Nokia, Samsung en Apple… het zijn maar twee voorb...

Nieuws15.06.2022

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

​Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?

In het metaverse besta je zelf als een avatar. Nu kun je ‘s ochtends wel je echte zelf kleren aantrekken, maar hoe zit dat met je avatar? Waarschijnlijk krijgt die een standaard outfit en kun je binnen het metaverse ki...

Metaverse09.02.2022

​Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?

Wat er nu al gebeurt in het Metaverse

Voor veel mensen lijkt het Metaverse nog een heel abstract iets. Het is niet tastbaar, het is niet iets waar al veel mee wordt gedaan… Maar vergis je niet: niet alleen achter de schermen wordt er hard gewerkt aan deze...

Metaverse20.01.2022

Wat er nu al gebeurt in het Metaverse

Nike, Disney, Walmart: wie volgt?
​Philips Sneaker Cleaner gaat je vieze Nikes niet redden

Bijna iedereen heeft sneakers, al is de één er enthousiaster mee dan de ander. Wil je altijd schone, frisse, bijna mint condition ogende sneakers, dan moet je ze goed verzorgen. Philips wil sneakerheads bedienen met ee...

Gadgets17.01.2022

​Philips Sneaker Cleaner gaat je vieze Nikes niet redden