De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In de maand waarin Nike de 25e verjaardag van ‘Just do it’ viert, inspireert het merk vrouwen in heel Europa grenzen te verleggen en nieuwe doelen te behalen. Eerder riep Nike daarom vrouwen op om van de maand september haar meest actieve maand ooit te maken.
Afgelopen vrijdag presenteerde Nike haar nieuwe ‘Just do it’ campagne in Europa met een nieuwe versie van de ‘Possibilities’ video. De video is een ode aan de prestaties van elke vrouw die haar grenzen heeft verlegd en haar ware potentieel heeft omarmd en zo deze maand actiever te zijn dan ooit.
Jessie J & Gerard Piqué
In de video (zie hieronder) maken we kennis met de hoofdrolspeelster die wordt blootgesteld aan verschillende uitdagingen en scenario’s die op haar pad komen. Deze ‘challenges’ dagen haar en de kijker uit om niet stil te blijven staan maar juist haar grenzen te verleggen. Ook zien we in de video de wereldberoemde popster Jessie J en FC Barcelona speler Gerard Piqué. Beiden zijn het toonbeeld van het Nike ‘Just Do It’-gevoel. Jessie J is daarnaast te zien in haar eigen NTC-workout die NTC-leden kunnen gebruiken hun training tot een hoger niveau te brengen.
“Nike daagde me uit tot Just Do It, dus ik doe het”, aldus Jessie J. “Ik ga al vaak naar de sportschool en ik hoop dat ik op deze manier vrouwen kan inspireren de uitdaging aan te gaan”.
Nike Challenges #Justdoit
De gehele maand september organiseert Nike een serie unieke en uitdagende Nike+ challenges die vrouwen stimuleert om hun eigen #justdoit reis te starten. Een goed voorbeeld is de eerste Nike+ European Challenge ‘Run The Distance’. Hierin worden vrouwen en hun vriendinnen uitgedaagd gezamenlijk een marathon te lopen in één week. Elke stap kan bijgehouden worden op Nike+. De ‘NTC Early Bird’ daagt vrouwen uit hun ochtendroutines positief te veranderen en de dag goed te starten.
Nu de meest actieve maand ooit aan haar einde komt, daagt Nike in haar nieuwste ‘Possibilities’ video vrouwen uit nieuwe doelen te blijven behalen en het buitengewone tot het alledaagse te maken. Kom vroeger uit bed, maak je training zwaarder, loop sneller en ga voor die extra kilometer. Dit alles terwijl je Nike Running+ en de Nike Training Club app gebruikt en op die manier Nike Fuel verdient.
Het digitale ecosysteem Nike+ heeft inmiddels ruim 18 miljoen leden wereldwijd die allemaal aangemoedigd worden hun activiteiten te delen middels de #justdoit hashtag om op die manier andere vrouwen te motiveren nieuwe possibilities te realiseren.
Verder lezen over Nike
Technology05.07.2024
Zelfs schoenen ontkomen niet aan het grootste nadeel aan tech
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Gadgets06.02.2024
Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden
Metaverse16.11.2022
Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Metaverse09.02.2022
Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?
Metaverse20.01.2022
Wat er nu al gebeurt in het Metaverse
Nike, Disney, Walmart: wie volgt?Gadgets17.01.2022