The Remix Machine van Pepsi draait om een app die inspeelt op de DJ trend van deze tijd. Pepsi heeft afgelopen zomer in Noorwegen, Spanje en Nederland deze Remix Machine uitgerold. De Remix Machine is een multiplatform app waarmee de tracks zelf geremixed konden worden. Volledig uitgevoerd met een iPad en Facebook app en een mobile first site.
Tijdens de afgelopen campagneperiode heeft de Remix Machine ruim 485.000 unieke bezoekers getrokken. Van de 102.000 actieve DJ’s heeft 43% daadwerkelijk een remix ingezonden. Een op de vier DJ’s heeft zijn remix op de iPad app geproduceerd. In Nederland was men gemiddeld 20 minuten bezig met de app.
Remix aan de wereld laten horen
De instant DJ’s wilden hun eigen remix graag aan de wereld laten horen, want zelfgemaakte remixen werden op grote schaal gedeeld op social media. Het delen van de remixen op Facebook had tevens tot gevolg dat ruim 632.000 mensen hun stem uitbrachten op hun favoriete remix.
Pepsi en de app
Pepsi creëerde dit jaar met de app een toevoegde waarde voor de doelgroep op de langere termijn en reikte daarmee verder dan slechts een campagne. De afgelopen 3 jaar heeft Pepsi samen met Red Urban de Remix Machine van een lokale activatie naar een internationale app ontwikkeld, die op verschillende platformen en apparaten beschikbaar is met lokale content. Kim Potters van Pepsi vertelt: “Met deze app heeft Pepsi laten zien echt in contact te staan met de doelgroep door een activatie te bieden die helemaal aansluit en vooral heel erg leuk is om te doen.”.