Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
The Remix Machine van Pepsi draait om een app die inspeelt op de DJ trend van deze tijd. Pepsi heeft afgelopen zomer in Noorwegen, Spanje en Nederland deze Remix Machine uitgerold. De Remix Machine is een multiplatform app waarmee de tracks zelf geremixed konden worden. Volledig uitgevoerd met een iPad en Facebook app en een mobile first site.
Tijdens de afgelopen campagneperiode heeft de Remix Machine ruim 485.000 unieke bezoekers getrokken. Van de 102.000 actieve DJ’s heeft 43% daadwerkelijk een remix ingezonden. Een op de vier DJ’s heeft zijn remix op de iPad app geproduceerd. In Nederland was men gemiddeld 20 minuten bezig met de app.
Remix aan de wereld laten horen
De instant DJ’s wilden hun eigen remix graag aan de wereld laten horen, want zelfgemaakte remixen werden op grote schaal gedeeld op social media. Het delen van de remixen op Facebook had tevens tot gevolg dat ruim 632.000 mensen hun stem uitbrachten op hun favoriete remix.
Pepsi en de app
Pepsi creëerde dit jaar met de app een toevoegde waarde voor de doelgroep op de langere termijn en reikte daarmee verder dan slechts een campagne. De afgelopen 3 jaar heeft Pepsi samen met Red Urban de Remix Machine van een lokale activatie naar een internationale app ontwikkeld, die op verschillende platformen en apparaten beschikbaar is met lokale content. Kim Potters van Pepsi vertelt: “Met deze app heeft Pepsi laten zien echt in contact te staan met de doelgroep door een activatie te bieden die helemaal aansluit en vooral heel erg leuk is om te doen.”.
Verder lezen over App
Online21.11.2024
Innovatie in herinneringen: Fotoboeken van byPaper met Augmented Reality
Online20.11.2024
Shazam heeft al 100 miljard nummers voor ons opgezocht
Gaming18.11.2024
Zo speel je Pokémon TCG Pocket in Nederland op je telefoon
Startups11.11.2024
ChatLicense wint Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra
Mobile30.08.2024
Telegram in de problemen: dit is er allemaal gaande
Online15.08.2024
Sonos gaat na dramatische app-update misschien terug naar de oude app
Gadgets15.08.2024
Summergadgets giftguide: de leukste gadgets voor de zomer
Mobile15.08.2024
Apple buigt voor de EU-regels: Spotify mag aanbiedingen tonen
Verder lezen over Pepsi
Advertising05.04.2017
Pepsi-campagne met Kendall Jenner afgebrand op social media
Commercial valt niet lekkerAdvertising23.02.2016
Pepsi wil ook leuke verpakkingen net als Coca-Cola
Media06.10.2015
Pepsi Perfect uit Back to the Future II op 21 oktober beschikbaar
In gelimiteerde oplage!Marketing29.04.2015
Pepsi MAX voetbal 2.0 met speciale LED-licht-effecten en een Drone
Inventief potje voetbal in Barcelona gecreëerd met de speciale LED-lichtenMarketing12.01.2015
Briljante viral van Pepsi met 2014 muizenvallen en pingpongballetjes
Chain reaction #livefornowAdvertising31.03.2014
Gas geven met contentmarketing
Advertising31.05.2012
Twitter sluit een grote deal met Pepsi
Advertising01.02.2010