De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Met een nettoresultaat van 210 miljoen euro in 2012 levert Ster een substantiële bijdrage aan de mediabegroting van het ministerie van OCW. Dit resultaat is wederom het bewijs dat met publiek geld gemaakte content waarde heeft. Waarde die Ster dankzij innovatie en meedenkend vermogen sterk heeft kunnen vermarkten.
2012 was voor de gehele branche geen gemakkelijk jaar. De economie verkeert al sinds 2008 in zwaar weer. We hebben te maken met een nieuwe realiteit. Een tijd waarin groei niet meer vanzelfsprekend is. Eerdere jaarcijfers van SPOT en RAB laten zien dat de reclamebestedingen in de televisie- en radiomarkt gedaald zijn.
Binnen deze context blijft de publieke omroep programma’s maken van hoge kwaliteit en voor een breed én smal publiek. Content die in hoge mate bekeken, beluisterd en gewaardeerd wordt. Content die waarde heeft en content die waarde houdt.
Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “Het Nederlands publiek weet de prachtige programma’s van de publieke omroep goed te vinden. Het onderscheidend vermogen is groot. En dat is belangrijk. Ook Ster onderscheidt zich. Met waardevol onderzoek en met de ongeëvenaarde publieksprijs Ster Gouden Loeki. Bovendien lanceerden we in 2012 de second screen app Ster Extra, een innovatie waarmee we nieuwe conversie- en activatiemogelijkheden voor onze klanten hebben ontwikkeld. De kracht van de publieke omroep, de kracht van onze mediumtypen en de kennis en kwaliteit van Ster zorgen ervoor dat we over het afgelopen jaar 210 miljoen euro kunnen bijdragen aan de mediabegroting.”
Verder lezen over Content
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Marketing11.11.2024
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?
Search11.04.2023
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
DC Business27.01.2023
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
DC Business24.11.2022
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Social Media26.01.2021
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Een beter thuis voor schrijversSearch14.12.2020
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
Online07.09.2020
Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersVerder lezen over TV
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Lifestyle31.05.2023
Dit mag niet ontbreken in een mancave
Gadgets16.05.2023
Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?
Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerkenEntertainment18.04.2023
WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker
Activisten springen op het veld… uhm… de tafel in SheffieldEntertainment22.03.2023
Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein
Online11.01.2023
Glasvezel heeft koper ingehaald
Gadgets14.12.2022
Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?
Een kijkje in de toekomstEntertainment09.06.2022