Media14.11.2012

internationale PR-prijs voor de Grolsch Column Contest


internationale-pr-prijs-voor-de-grolsch-.jpg
internationale-pr-prijs-voor-de-grolsch-.jpg

Weber Shandwick Nederland heeft in Istanbul een internationale PR-prijs gewonnen voor haar werkzaamheden voor de Grolsch Column Contest. De IPRA Golden World Award werd toegekend in de nieuwe categorie ‘Best integration of traditional and online media‘.

De campagne integreerde klassieke mediarelaties met social media en bestond daarnaast uit een samenwerking met een mediapartner, de ontwikkeling van een eigen verzamelbundel en een guerrilla activatie in de trein. De Grolsch Column Contest campagne werd uitgevoerd in 2011 in samenwerking met tijdschrift Nieuwe Revu. Grolsch riep aspirant-schrijvers op om een column te schrijven waarin een ode werd gebracht aan het eigenzinnige karakter van Nederland.

Bekende schrijvers en columnisten Herman Brusselmans, Alex Boogers, Faberyayo en Eddy Terstall schreven ter inspiratie voorbeeldcolumns over eigenzinnigheid in Nieuwe Revu, die ook werden opgenomen op video, en namen plaats in de jury. Inzendingen verliepen via Facebook en de wedstrijd werd ondersteund door uitgebreide mediarelaties.

Er werden 780 columns ingestuurd en door dit grote succes werd besloten de beste 33 columns te bundelen in een speciale Grolsch Column Contest verzamelbundel. Deze werd gelanceerd door acteurs die in de trein vanaf Grolsch kratten voordrachten verzorgden uit de verzamelbundel. 

De IPRA ‘Golden World Awards for Excellence’ biedt wereldwijd erkenning voor “PR-programma’s van wereldklasse”. De verkiezing is in handen van de International Public Relations Association en open voor alle lokale, regionale, nationale en internationale PR-programma’s. De Grolsch Column Contest campagne werd eerder al beloond met een bronzen Stevie Award.

Verder lezen over PR

​Edelman versterkt sectorleiderschap met nieuwe benoemingen in EMEA

Edelman, een van ‘s werelds grootste communicatie- en PR-bureau's, heeft verschillende mensen in de EMEA regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) benoemd om het leiderschap van verschillende sectoren en praktijken t...

DC Business21.12.2023

​Edelman versterkt sectorleiderschap met nieuwe benoemingen in EMEA

​Digital Marketing Summit: PR meets Marketing

Op donderdag 16 juli presenteren grote namen in PR en marketing tijdens de Meltwater Digital Summit: PR Meets Marketing. Verwacht presentaties van onder andere de global CMO van CocaCola, de CMO van Burger King en de EME...

DC Business10.07.2020

​Digital Marketing Summit: PR meets Marketing

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

Oud-Playboy, schrijver en bescheiden mediadeskundige Jan Heemskerk ziet een gouden tweede jeugd voor de PR! Zijn tip: vol op de influencers gaan! Maar wel met gezond verstand. “Het loket free publicity is gesloten”...

Online21.04.2020

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

​Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie

Herken je dit: …Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf…Wij ontzorgen onze klanten…Wij staan voor onze klanten klaar…Bij ons telt alleen het allerbeste…Bij ons staat de klant centraal Ik daag je uit eens te te...

Online21.03.2019

​Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie

5 redenen waarom visitekaartjes nog steeds nuttig zijn in 2018

Visitekaartjes. Wie kan de scène uit American Psycho vergeten waarin yuppie Wall Street-types elkaar proberen te overtroeven met wie het smaakvolste kaartje heeft. Maar zijn visitekaartjes in deze tijd van technologie,...

DC Business17.06.2018

5 redenen waarom visitekaartjes nog steeds nuttig zijn in 2018

Beste escape room ever: 13 uur in een rijdende trein door Finland

Als je het nog niet had meegekregen: er komt binnenkort een nieuwe versie van Murder on the Orient Express in de bioscopen. Een beetje promotie is dan nooit weg, dus heeft 20th Century Fox samen met de Finse spoorwegen i...

Entertainment23.11.2017

Beste escape room ever: 13 uur in een rijdende trein door Finland

Murder on the Orient Express in het echt
Het PR-drama van United Airlines gaat viral

Het incident van luchtvaartmaatschappij United Airlines heeft inmiddels zo’n beetje alle nieuwsrubrieken en media wel weten te halen. Tijdens een vlucht die letterlijk was overboekt, wat zoveel betekent als dat er meer...

Social Media12.04.2017

Het PR-drama van United Airlines gaat viral

Man hard op weg naar meeste retweets ooit om gratis kipnuggets

Het begon ofwel als een heel goed uitgekiende PR-move van Burgerketen Wendy's, of als grap van random Twitter-gebruiker Carter Wilkerson. Hij vroeg aan het bedrijf op Twitter hoeveel retweets hij moest krijgen voor een j...

Social Media10.04.2017

Man hard op weg naar meeste retweets ooit om gratis kipnuggets

gratis PR-stunt voor burgerketen Wendy's