De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Aanstaande donderdag opent online concertzaal Disquiet TV vanuit Muziekgebouw aan ’t IJ zijn virtuele deuren. Disquiet TV is een gratis interactief concertpodium waarbij iedere bezoeker tussen 9 cameraposities kan schakelen en tegelijkertijd met medebezoekers kan chatten. Componist Michel van der Aa is de bedenker van dit concept: een concert streamen met 9 camera’s waarbij bezoekers zelf bepalen hoe zij het concert zien. Dit is geboren uit zijn wens om de mogelijkheden van internet te combineren met een nieuwe beleving van live muziek.
Na een jaar vol technische ontwikkelingen en testuitzendingen is Disquiet TV klaar voor de eerste publieke uitzending. Via een eenvoudige chatinterface kunnen bezoekers direct camera’s aansturen, met elkaar praten of vragen stellen aan performers in backstage-interviews. Geen enkele andere digitale concertzaal laat zijn publiek zo dichtbij deze nieuwe vorm van muziekbeleving komen. De uitzending is gratis en bezoekers hoeven pas na 10 minuten te registreren met hun emailadres. In seizoen 2012/2013 staan er minimaal 5 uitzendingen in de planning.
Up-close is een thrillerachtig multimediaal werk van de Nederlandse componist Michel van der Aa, waarin zich de relatie tussen een jonge celliste op het podium, solocelliste Kaori Yamagami, en een oudere vrouw op het filmscherm zich langzaam ontrafelt. De eerste uitvoeringen van Up-close in Stockholm, Londen, Hamburg en Brussel door Amsterdam Sinfonietta kregen een enthousiast onthaal van pers en publiek.
Online platform Disquiet TV is gebouwd in samenwerking met ontwerpbureau Grrr en Video Dock. Het is mede mogelijk gemaakt door Fonds Podiumkunsten en BUMA Cultuur en werkt nauw samen met Muziekgebouw aan ’t IJ. Het concent is online te volgen vanaf 20:10.
Verder lezen over Interactief
Events16.09.2024
Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam
Entertainment21.03.2024
Tweede seizoen House of the Dragon zie je vanaf 17 juni
Kies je kant in een "duellerende" trailerEntertainment30.03.2022
Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji
Waarom nou niet interactief?Gadgets16.06.2020
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment
Entertainment24.12.2019
Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn
Gadgets06.08.2019
Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side
Entertainment19.03.2019
Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild
Advertising29.01.2019
Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2
Zelf bepalen hoe je verder wilt kijkenVerder lezen over TV
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Lifestyle31.05.2023
Dit mag niet ontbreken in een mancave
Gadgets16.05.2023
Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?
Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerkenEntertainment18.04.2023
WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker
Activisten springen op het veld… uhm… de tafel in SheffieldEntertainment22.03.2023
Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein
Online11.01.2023
Glasvezel heeft koper ingehaald
Gadgets14.12.2022
Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?
Een kijkje in de toekomstEntertainment09.06.2022