Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Het Nederlands Film Festival (NFF) komt er weer aan (26 september t/m 5 oktober 2012). Naast films, films en nog eens films biedt het NFF een uitgebreid programma over nieuwe media en e-cultuur. Vast onderdeel is de NFF Online Competitie (voorheen NOFF). Deze online filmcompetitie beleeft dit jaar haar zevende editie op YouTube. We hebben een kort overzicht gemaakt van alle programma onderdelen die gaan over vernieuwende media.
NFFLabdag (zaterdag 29/9) vindt plaats tijdens de HFM/Dutch Industry Daysin en staat in het teken van vernieuwing. Vernieuwing in je eigen werk en nieuwe media: verhalen vertellen op ‘nieuwe’ schermen.
NFFLab is ontstaan door het samenvoegen van twee programma’s uit voorgaande jaren: 1. Re:visie – re:visie was jarenlang een vaststaand onderdeel van het Nederlands Film Festival en onderzocht het grensgebied tussen film en beeldende kunst. 2. Beeldenstorm –Film en digitale beeldcultuur was het hoofdthema van het NFF 2011 en onderzocht hoe technische ontwikkelingen in het digitale tijdperk nieuwe mogelijkheden kunnen bieden voor de cinema. Aangezien beide programma’s focussen op vernieuwing zijn deze in 2012 samengebracht in NFF Lab. Binnen NFFLabdag vallen de volgende programmaonderdelen:
VERSPECTIEF – een frisse blik op vertellen in beelden
Zaterdag 29 september 10:45 – 12:45 SSU blauwe zaal
Hoe breng je vernieuwing in je werk? Wat kunnen grensverleggende en traditionele filmmakers van elkaar leren? In dit programma – Lees verder
VERDER DAN HET WITTE DOEK – openbare projectbespreking van de app van Bellicher: Cel
Zaterdag 29 september 13.30 tot 15.30 SSU Blauwe zaal
Uitgebreide projectbespreking aan de hand van de net gelanceerde app van Belllicher Cel. Waar loop je tegenaan als je een e-cultuur project wil ontwikkelen in Nederland? Lees verder
BLIND DATE FOR THREESOMES
Zaterdag 29 september 17.00 tot 18:45 Filmcafé in het Festivalpaviljoen
Nog niet eerder vond in Nederland een meeting plaats tussen locative based designers, game- en filmmakers. Hier gaan ze een blind date aan. Het zou zo maar de kick-off kunnen zijn voor een nieuwe manier van verhalen vertellen. Lees verder
Op inschrijving via nfflab@filmfestival.nl
OVERIGE PROGRAMMA’S IN NFF LAB
Net als vorig jaar kijkt het NFF verder dan het witte doek en zijn er ook weer 3 Favoriete Avonden waar toonaangevende platformen hun mooiste online, innovatieve media, games, videoclips en andere vernieuwende beeldverhalen laten zien. In één klap op de hoogte van de nieuwste en coolste projecten.
DE FAVORIETE VIDEOCLIPAVOND VAN 3VOOR12
Donderdag 27 september 20:00 – 21:30 theater Kikker
Veel beeldvernieuwing vindt plaats in videoclips. Deze avond toont 3voor12 de mooiste exemplaren. Presentatie: Isolde Hallensleben.
DE FAVORIETE INNOVATIEVE MEDIA AVOND VAN STRP
Zaterdag 29 september 20:00 – 21:30 theater Kikker
Toonaangevend festival voor kunst, muziek en technologie STRP vertoont de mooiste innovatieve media. Inclusief korte presentatie van Human Birdwings– de hoax van 2012 – door Floris Kaayk.
DE FAVORIETE ONLINE AVOND VAN BRIGHT
Woensdag 3 oktober 20:00 – 22:00 theater Kikker
Lifestyle mediamerk Bright vertoont favoriete online films met aansluitend de uitreiking van de prijzen van de NFF Online Competitie.
JEROEN WILLEMS PRESENTEERT NFF LAB
Zondag 30 september 15:00 – 16:30 Louis Hartlooper Complex 4
De Gast van het Jaar stelt elk jaar naar eigen wens een programma voor het NFF-publiek samen. Acteur Jeroen Willems presenteert dit jaar een speciaal programma van experimentele films, samengesteld met Ronald Ockhuysen.
Verder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022