Media09.09.2012

NFFLab: alles over verNIEUWEnde media tijdens het Nederlands Film Festival


Het Nederlands Film Festival (NFF) komt er weer aan (26 september t/m 5 oktober 2012). Naast films, films en nog eens films biedt het NFF een uitgebreid programma over nieuwe media en e-cultuur. Vast onderdeel is de NFF Online Competitie (voorheen NOFF). Deze online filmcompetitie beleeft dit jaar haar zevende editie op YouTube. We hebben een kort overzicht gemaakt van alle programma onderdelen die gaan over vernieuwende media. 

NFFLabdag (zaterdag 29/9) vindt plaats tijdens de HFM/Dutch Industry Daysin en staat in het teken van vernieuwing. Vernieuwing in je eigen werk en nieuwe media: verhalen vertellen op ‘nieuwe’ schermen.

NFFLab is ontstaan door het samenvoegen van twee programma’s uit voorgaande jaren: 1. Re:visie – re:visie was jarenlang een vaststaand onderdeel van het Nederlands Film Festival en onderzocht het grensgebied tussen film en beeldende kunst. 2. Beeldenstorm –Film en digitale beeldcultuur was het hoofdthema van het NFF 2011 en onderzocht  hoe technische ontwikkelingen in het digitale tijdperk nieuwe mogelijkheden kunnen bieden voor de cinema. Aangezien beide programma’s focussen op vernieuwing zijn deze in 2012 samengebracht in NFF Lab. Binnen NFFLabdag vallen de volgende programmaonderdelen:

VERSPECTIEF – een frisse blik op vertellen in beelden

Zaterdag 29 september 10:45 – 12:45 SSU blauwe zaal

Hoe breng je vernieuwing in je werk? Wat kunnen grensverleggende en traditionele filmmakers van elkaar leren? In dit programma  – Lees verder

VERDER DAN HET WITTE DOEK –  openbare projectbespreking van de app van Bellicher: Cel

Zaterdag 29 september 13.30 tot 15.30 SSU Blauwe zaal

Uitgebreide projectbespreking aan de hand van de net gelanceerde app van Belllicher Cel. Waar loop je tegenaan als je een e-cultuur project wil ontwikkelen in Nederland? Lees verder

BLIND DATE FOR THREESOMES

Zaterdag 29 september 17.00 tot 18:45 Filmcafé in het Festivalpaviljoen

Nog niet eerder vond in Nederland een meeting plaats tussen locative based designers, game- en filmmakers. Hier gaan ze een blind date aan. Het zou zo maar de kick-off kunnen zijn voor een nieuwe manier van verhalen vertellen. Lees verder

Op inschrijving via nfflab@filmfestival.nl

OVERIGE PROGRAMMA’S IN NFF LAB

Net als vorig jaar kijkt het NFF verder dan het witte doek en zijn er ook weer 3 Favoriete Avonden waar toonaangevende platformen hun mooiste online, innovatieve media, games, videoclips en andere vernieuwende beeldverhalen laten zien. In één klap op de hoogte van de nieuwste en coolste projecten.

DE FAVORIETE VIDEOCLIPAVOND VAN 3VOOR12

Donderdag 27 september 20:00 – 21:30 theater Kikker

Veel beeldvernieuwing vindt plaats in videoclips. Deze avond toont 3voor12 de mooiste exemplaren. Presentatie: Isolde Hallensleben. 

DE FAVORIETE INNOVATIEVE MEDIA AVOND VAN STRP

Zaterdag 29 september 20:00 – 21:30 theater Kikker

Toonaangevend festival voor kunst, muziek en technologie STRP vertoont de mooiste innovatieve media. Inclusief korte presentatie van Human Birdwings– de hoax van 2012 – door Floris Kaayk.

DE FAVORIETE ONLINE AVOND VAN BRIGHT

Woensdag 3 oktober 20:00 – 22:00 theater Kikker

Lifestyle mediamerk Bright vertoont favoriete online films met aansluitend de uitreiking van de prijzen van de NFF Online Competitie.

JEROEN WILLEMS PRESENTEERT NFF LAB

Zondag 30 september  15:00 – 16:30 Louis Hartlooper Complex 4

De Gast van het Jaar stelt elk jaar naar eigen wens een programma voor het NFF-publiek samen. Acteur Jeroen Willems presenteert dit jaar een speciaal programma van experimentele films, samengesteld met Ronald Ockhuysen. 

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Crossmedia

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Een van de grootste uitdagingen van MarCom professionals is om voortdurend met goede content te komen dat aanslaat bij het gewenste publiek. Van blogs tot nieuwsbrief teksten en marketing pagina's - ze moeten de juiste m...

Marketing16.06.2022

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merk