Brian Solis is geen onbekende en heeft al diverse grote bedrijven geholpen bij hun social media aanpak. Gedurende de jaren heeft hij de diverse categorieën van media (Paid, Owned en Earned) vanuit verschillende invalshoeken bekeken. Daarbij is hij tot de interessante ontdekking gekomen dat ze niet in slechts 3 categorieën zijn onder te verdelen. Hij deelt ze liever in naar 5 kernsegmenten: Paid, Promoted, Owned, Shared en Earned.
Om dit visueel en duidelijk te maken heeft hij wederom de hulp ingeroepen van JESS3 voor de ontwikkeling van een infographic met de naam ‘The Brandsphere’. Elk kanaal biedt unieke mogelijkheden om je doelgroep te bereiken en het gesprek met hen aan te gaan. “Brands become stories and people become storystellers”, stelt Brian. Door het spelletje van een transmediale aanpak goed te begrijpen, kan het verhaal van een merk klanten op diverse kanalen bereiken. Met elk een eigen beleving. Transmedia wijkt af van de traditionele regels en bereikt klanten op verschillende platformen.
Elke willekeurige combinatie van de 5 strategieën vertegenwoordigd The Brandsphere. Wees je wel bewust dat elk kanaal een goede aanpak nodig heeft en een duidelijke meerwaarde voor gebruikers moet bieden. Dit omdat elk segment een andere beleving voor de doelgroep biedt. Bekijk de infographic en ontwikkel een goede Brandsphere voor jouw bedrijf.