Op 11 april is bij RTL Z het programma IT-Next van start gegaan. In deze serie staat cloud computing, dat gezien wordt als de volgende IT-revolutie, centraal.
De cloud (het internet) wordt niet langer alleen gebruikt om informatie te delen, maar is tevens de bron van software, infrastructuur en zelfs van gehele ICT-platforms voor bedrijven. IT-Next laat deze weken zien welke impact cloud computing heeft op ondernemers, bedrijven en hun medewerkers. In 6 afleveringen worden thema’s met betrekking tot dit onderwerp, onder leiding van Elsemieke Havenga, bediscussieerd door IT- specialisten, gebruikers en trendwatchers. De kijker speelt hierin een centrale rol. Tijdens het programma en daarna kan de doelgroep via Twitter en LinkedIn deelnemen aan het gesprek.
Cloud computing kent meerdere dimensies en roept hierdoor dus veel uiteenlopende reacties op. Daarom is gekozen voor een interactief format à DWDD met een directe koppeling naar online. IT-specialisten worden voorzien van voorbeelden, meningen en ervaringen rond thema’s als: – de veranderende wereld; – vertrouwen in de cloud; – de nieuwe medewerker.
IT-Next is iedere maandag om 20:30 live te volgen via www.rtl.nl/it-next en wordt vervolgens gedurende een week een keer per dag herhaald bij RTL Z. Online kunnen mensen deelnemen aan het programma door vragen te stellen op de programma website, hun mening te delen via Twitter of verder te discussiëren binnen de speciaal gecreëerde groep op LinkedIn.
Partner Microsoft positioneert zich in deze serie als dé expert op dit innovatieve werkterrein. “De gelaagdheid van het format, waarbij de interactieve uitzending eerst live wordt gestreamd en vervolgens bij RTL Z wordt uitgezonden, faciliteert de dialoog die wij met onze doelgroep willen aangaan,” aldus Eva de Vries, Marketing Communications Manager van Microsoft. “De sterke redactie van RTL Z geeft een kwalitatief hoogwaardige invulling aan het programma. De combinatie met de Nyenrode & RTL Z Masterclass die in navolging op de serie wordt georganiseerd zorgt voor een geïntegreerde doelgroepbenadering.“
Het format wordt door RTL Z geproduceerd vanuit een mediacommunicatiestrategie ontwikkeld door Universal Media en These Days.