Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Inmiddels gebruiken wereldwijd 180 Luchtvaartmaatschappijen Twitter als een van hun communicatiekanalen voor marketing en customer services doeleinden. Dagelijks plaatsen ze gemiddeld 4.1 tweets (KLM 13.1 tweets). 65 Procent van deze tweets zijn promotioneel tegenover 24 procent gericht op customer services, de rest zijn algemeen.
Het meest actief is Jetblue met meer dan 1.6 miljoen loyale fans welke het account volgen. De maatschappij was vorig jaar zeer succesvol met een Twitter-actie ter viering van de 10e verjaardag van de Jetblue waarbij 1.000 gratis vluchten werden weggegeven. Beduidend minder doet United Airlines het waar 57 procent van de tweets negatief is tegenover 33 procent positief. 164 mensen twitteren dagelijks over United. De maatschappij zelf doet deze af met gemiddeld 3.3 tweets hetgeen aangeeft dat er duidelijk een onbelans is in deze vorm van communiccatie.
[Bron]
Verder lezen over Twitter
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024